Silnik Volkswagen 6.0 WR12 48V 450KM z rodziny EA398 występował w samochodach Audi A8 D3, VW Phaeton oraz Touareg I pod oznaczeniem W12 i jest jedną z największych jednostek benzynowych stosowanych w samochodach koncernu VW. Jest to bardzo nietypowa konstrukcja specjalnie opracowana przez koncern VW z myślą o uzyskaniu jak najwyższych parametrów. Jednostka została opracowana na potrzeby montażu w różnego typach autach a ze względu na długość takiego silnika (dwa rzędy po 6 cylindrów ) konstruktorzy opracowali układ 4 rzędów cylindrów z dwoma głowicami, co zmniejszyło długość jednostki.
To rozwiązanie pozwoliło na bezproblemowy montaż silnika w takich jak autach jak np. Audi A8. Niestety jest on przez to obarczony wadą jaką są niepożądane wibracje przy pewnym zakresie obrotów przez co silnik traci na swojej kulturze pracy. W opinii użytkowników jednostka uchodzi za bardzo trwałą i przy odpowiednim serwisowaniu praktycznie bezawaryjną. Jednak potencjalny właściciel auta z tym silnikiem musi się liczyć z dużo wyższymi kosztami serwisu oraz części aniżeli w klasycznych wersjach.
Rodzaj układu: 12-cylindrowy
Ilość zaworów: 48
Typ wtrysku: wielopunktowy
Kody silnika: BAN/BAP/BJN/BRN/BTT/BHT/BSB/BTE
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |