Volkswagen

Silnik VW 2.4 V6 24V VVT 177KM EA837

29436
Silnik VW 2.4 V6 24V VVT 177KM EA837

Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.4 V6 24V VVT o mocy 177KM i oznaczeniu BDW jest to jednostka z rodziny EA837 stosowana w Audi A6 C6 od 2004 do 2008 roku. W odróżnieniu od poprzednika z rodziny EA835, w którym był pasek rozrządu, w tym zastosowano łańcuch a także bezstopniowy układ zmiennych faz rozrządu. Kierowcy użytkujący auta z tym silnikiem nie mogą narzekać na jego kulturę pracy, elastyczność oraz dynamikę, które są na bardzo dobrym poziomie.


Silnik uważany jest za bardzo trwały i przy regularnym serwisie pokonuje kilkaset tysięcy kilometrów praktycznie bez usterek. Problematyczny może okazać się mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu, niestety nie jest on niezniszczalny a koszt jego wymiany nie należy do niskich. Powodem jest jego umiejscowienie w tylnej części silnika co wiąże się z wyjęciem silnika przy ewentualnej wymianie.


Użytkownicy najczęściej sygnalizują problem z napinaczem rozrządu, który jest nader problematyczny, przyczyną może być nieregularny serwis zwłaszcza zaniedbanie interwału wymiany oleju. Poza tym silnik w opinii użytkowników uchodzi praktycznie za bezawaryjny, jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie, ponieważ w innym przypadku może to doprowadzić do awarii które są bardzo kosztowne.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika

Wady

  • kosztowny serwis
  • awarie napinacza rozrządu
  • kosztowna i skomplikowana wymiana rozrządu
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0-6.5 L L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.2)
Trwałość 9.7/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 6.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

50%
5%
7%
7%
5%
7%
19%
Suma głosów: 42

Opinie użytkowników

21.07.2024 Audi A6 C6
(9.3)
Opinia: Silnik potrafi brać olej zwłaszcza 5W30 , po zmianie na 5w40 o wiele lepiej praktycznie od wymiany do wymiany się nie dolewa, przejechałem ok 70 000 km nie mam żadnej poważnej awarii, po roku użytkowania nawaliły pompy powietrza wtórnego które usunąłem na dobre i jest
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Trwałość, niskie zużycie paliwa w połączeniu z multitronic
Wady: Pojawiają się co jakiś czas wycieki oleju, których winą są uszczelki silnika.
  • Silnik: 177 BDW
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 245000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
14.01.2024 audi a6 c6
(8.3)
Opinia: silnik trwały, jedyna sprawa to ten słynny rozrząd trzeba zrobic a łącznie tam jest chyba 5 łancuchów do wymiany, koplet wraz z napdem pompy oleju, Poza tym idealny do gazu, jak dotad u mnie prawie 300 tysiecy na liczniku i smigam na gazie od 70
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: trwałosc, mozliwosc instalacji gazowej
Wady: rozrzad
  • Silnik: 177
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 290000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
10.01.2022 Audi A6 C6
(7.0)
Opinia: Silnik bardzo trwały, ważne jak w każdym przypadku żeby max co 15 tyś wymieniać olej tylko na syntetyk...5w30 ja leje 5w40 motula. Nie słuchajcie że można półsyntetyk albo byle co...Jeżdze Vagami 30 lat miałem ich kilkanaście, pamiętać o zmianie filtra oleju bo jak się przytka
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Prosta budowa i bezawaryjność
Wady: Spalanie i rozrząd z tyłu
  • Silnik: 177
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 340000
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Polecam

Samochody z tym silnikiem

Wybierz silnik i dodaj opinię