Silnik Volkswagen 1.6 16V FSI z rodziny EA111 o mocy 110KM z oznaczeniem BAD był stosowany w latach 2002-2006 w Audi A2, VW Golf IV oraz Bora. Konstrukcja nowoczesna, wyposażona we wtrysk bezpośredni. W tej odmianie w odróżnieniu do innych silników FSI zastosowano zamiast łańcucha pasek rozrządu a jego interwał przypada na 90 tys.km. Silnik o dobrej kulturze pracy, dynamiczny i palący zdecydowanie mniej od starszej wersji 1.6 MPI.
Niestety to koniec dobrych wiadomości, bo okazał się bardzo awaryjny i kosztowny w naprawach. Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć problemy z elektroniką, awariami cewki, czujników oraz nastawnikiem faz rozrządu. Kolejnym poważnym, problemem jest gromadzenie się nagaru na zaworach dolotowych. Podsumowując ta odmianę trzeba jednoznacznie stwierdzić, że w porównaniu do starszych konstrukcji jest ona zdecydowanie bardziej awaryjna oraz kosztowna w ewentualnych naprawach. Po stronie plusów trzeba zapisać wysoką kulturę pracy, dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Kod silnika: BAD
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |