Volkswagen

Silnik VW 3.0 V6 30V DOHC 220KM EA835

23028
Silnik VW 3.0 V6 30V DOHC 220KM EA835

Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 3.0 V6 30V DOHC z rodziny EA835 o mocy 220KM miał zastosowanie w samochodach Audi A4, A6 i A8. Konstrukcja widlasta dość skomplikowana, o dobrych parametrach. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem będą usatysfakcjonowani ponieważ kultura pracy, dynamika oraz osiągi są na bardzo dobrym poziomie. Minusem może być serwis jak to ma miejsce przy jednostkach typu V a części także nie należą do tanich. Również spalanie nie należy do niskich, co podwyższa koszty użytkowania auta z tym silnikiem.


Do najczęstszych przypadłości tej jednostki trzeba zaliczyć drobne awarie osprzętu (cewki, sondy lambda) jak również kolektora dolotowego. Trzeba nadmienić również, że wymiana rozrządu nie należy do prostych oraz tanich. Poza tymi przypadłościami śmiało można stwierdzić że jednostka 3.0 V6 jest trwała i przy odpowiednim i regularnym serwisie  jest praktycznie bezawaryjna. Jednak zdarzają się jednostki o dużych przebiegach i nieregularnym serwisie co może przełożyć się na duże koszty napraw.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 30

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • bardzo dobre osiągi

Wady

  • awarie osprzętu cewki sondy lambda
  • awarie kolektora dolotowego
  • drogie części
  • skomplikowany serwis
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 6.3 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Kody silnika: ASN/AVK

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (6.6)
Trwałość 6.0/10
Utrzymanie 5.8/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 2

Najbardziej awaryjna część

0%
8%
65%
4%
4%
15%
4%
Suma głosów: 26

Opinie użytkowników

08.03.2023 A4 b6 cabrio
(4.0)
Opinia: Nie polecam 2 razy robiłem silnik więcej stał niż jeździł
  • 1.0/10
  • 3.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Puki jeździ ok szybko sprzedaj
Wady: Wanosy chydraulika sterującą pracą głowic korektor ssacy uszkodził mi silnik wpadło coś z niego i kleplo o tlok w manuału kolo dwumasowe jak się rozleci to wybiją panewki na wale i krzywi blok
  • Silnik: 3.0 asn
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 270000
  • Spalanie: 15.0 l/100km
Odradzam
22.05.2020 Audi A4 B6
(3.0)
Opinia: Audi z tym silnikiem po poważnej awaria wału miało 300 tyś. przebiegu, po drodze wiele innych awarii silnika: fazatory, pompa oleju, cewki, branie oleju, jak źle jest ustawiony rozrząd to silnik nie jedzie, nie ma tyle koni ile na papierze, duże spalanie ok. 15l, uważam
  • 3.0/10
  • 1.0/10
  • 5.0/10
Zalety: ładny dźwięk i nic poz tym
Wady: rozrząd bardzo drogi w utrzymaniu
  • Silnik: 220km, asn
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 300 000
  • Spalanie: 15.0 l/100km
Odradzam
12.07.2019 a4 b6 Quattro
(9.3)
Opinia: Świetne auto , super jazda i to mruczenie silnika V6 zajebiste
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 3.0 v6 220 km.ASN
  • Rocznik / Przebieg: 2003 267000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
11.07.2019 a4 b 6 avant quattro
(10.0)
Opinia: Auto zajebiste , nigdy go nie sprzedam
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 3,0 v 6 220 km. ASN
  • Rocznik / Przebieg: 2003 217 tys.
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię