Volkswagen

Silnik VW 2.4 V6 30V DOHC 165KM-170KM EA835

38588
Silnik VW 2.4 V6 30V DOHC 165KM-170KM EA835

Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.4 V6 30V DOHC z rodziny EA835 o mocy 165 lub 170KM miał zastosowanie w samochodach Audi A4 oraz A6 w latach 1997-2005. Konstrukcja widlasta, dość skomplikowana, o dobrych parametrach. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem będą usatysfakcjonowani ponieważ kultura pracy, dynamika oraz osiągi są na bardzo dobrym poziomie. Minusem może być serwis jak to ma miejsce przy jednostkach typu V i części, któe nie należą do tanich. Również spalanie nie należy do niskich, co podwyższa koszty użytkowania auta z tym silnikiem.


Do najczęstszych przypadłości tej jednostki trzeba zaliczyć awarie uszczelki pod zaworami oraz hydraulicznych napinaczy. Koszty tych awarii nie należą do tanich i aby uniknąć tych usterek trzeba skrócić interwał wymiany oleju. Przeważnie usterki tego typu są spowodowane nieregularnym serwisem oraz złej jakości olejem. Poza tymi przypadłościami śmiało można stwierdzić że jednostka 2.4 V6 jest trwała i przy odpowiednim i regularnym serwisie  jest praktycznie bezawaryjna. Jednak zdarzają się jednostki o dużych przebiegach i nieregularnym serwisie co może przełożyć się na duże koszty napraw.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 30

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awarie napinaczy hydraulicznych
  • awarie uszczelek pod pokrywą zaworów
  • ubytki oleju
  • drogie części
  • kosztowny serwis

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Kody silnika: APS/ARJ/AGA/ALF/AML/BDV

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (7.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

66%
13%
9%
0%
0%
9%
4%
Suma głosów: 47

Opinie użytkowników

17.08.2021 Audi A6 C5
(7.0)
Opinia: Silnik trwały i elastyczny, sześć cylindrów bez turbo ciągnie ładnie od 1.5k obrotów, przy 2.7k/4.0k rpm (w zależności od rynku produkcji) zastosowane skracanie dolotu, napinacze łańcuszków w obu głowicach są mechaniczno-hydrauliczne (sprężyna i ciśnienie oleju przy pracy silnika, po latach sprężyna ma zbyt małą siłę
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Elastyczność!
Wady: Uszczelki pokryw wałków rozrządu, drobne wycieki oleju, rozwiązanie odmy
  • Silnik: AJG 165KM
  • Rocznik: 1998
  • Przebieg: 290000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię