Silnik Volkswagen 2.4 V6 30V DOHC z rodziny EA835 o mocy 165 lub 170KM miał zastosowanie w samochodach Audi A4 oraz A6 w latach 1997-2005. Konstrukcja widlasta, dość skomplikowana, o dobrych parametrach. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem będą usatysfakcjonowani ponieważ kultura pracy, dynamika oraz osiągi są na bardzo dobrym poziomie. Minusem może być serwis jak to ma miejsce przy jednostkach typu V i części, któe nie należą do tanich. Również spalanie nie należy do niskich, co podwyższa koszty użytkowania auta z tym silnikiem.
Do najczęstszych przypadłości tej jednostki trzeba zaliczyć awarie uszczelki pod zaworami oraz hydraulicznych napinaczy. Koszty tych awarii nie należą do tanich i aby uniknąć tych usterek trzeba skrócić interwał wymiany oleju. Przeważnie usterki tego typu są spowodowane nieregularnym serwisem oraz złej jakości olejem. Poza tymi przypadłościami śmiało można stwierdzić że jednostka 2.4 V6 jest trwała i przy odpowiednim i regularnym serwisie jest praktycznie bezawaryjna. Jednak zdarzają się jednostki o dużych przebiegach i nieregularnym serwisie co może przełożyć się na duże koszty napraw.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 30
Typ wtrysku: wielopunktowy
Kody silnika: APS/ARJ/AGA/ALF/AML/BDV
Średnia (głosów: 1) | (7.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |