Volkswagen

Silnik VW 1.6 8V MPI 75KM EA111

10410
Silnik VW 1.6 8V MPI 75KM EA111

Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.6 8V MPI z rodziny EA111 o mocy 75KM miał zastosowanie w samochodach Seat, Skoda oraz VW z lat 90-tych. Posiadał oznaczenie AEE lub ALM. Konstrukcja czterocylindrowa, z żeliwnym blokiem oraz aluminiową głowicą wyposażona we wtrysk wielopunktowym SPI oraz jednostkę sterującą silnika Bosch Mono-Jetronic. Z opinii  użytkowników wynika, że silnik jest trwały a jego awaryjność jest na niskim poziomie. Dodatkowo jednostka świetnie współpracuje z instalacją LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • słaba dynamika
  • drobne awarie osprzętu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5-4.0 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (6.8)
Trwałość 5.5/10
Utrzymanie 6.5/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

40%
0%
7%
13%
7%
7%
27%
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

24.10.2024 Seat Cordoba Vario
(9.3)
Opinia: Silnik bardzo trwały, obecnie używany już jako roboczo wóz na budowie. Koszty utrzymania niskie, rzadko się psuje. Mój jest regularnie serwisowany i wymiany robione na czas, podobnie postępuję z instalacją gazową. Niemiłe zaskoczenie sprawiła skrzynia biegów, w tych modelach konstrukcja jej jest taka,
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Trwały silnik, niskie koszty utrzymania, dobra dynamika jak na moc.
Wady: Wadliwe skrzynie biegów, problemy z instalacją chłodzenia, odma.
  • Silnik: 1.6 75 KM
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 378
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
14.05.2024 Skoda Felicja 2 1.6 mpi75
(4.3)
Opinia: Silnik przegrzewa się poprzez plastikowa obudowę termostatu i plastikowym kiepskim oryginalnym termostatem VW. Puszcza płyn od czujnika temperatura, potrafi o ringi wessac do środka silnika. Blok silnika z wąskim kanałami wodnymi przez co się przegrzewa. Blok kopiuj wklej z diseal. AWARYJNY. WYTRZYMUJE 200 TYS. KM CIEKNIE ŻE SKRZYNI.
  • 1.0/10
  • 5.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Niskie spalanie i dynamika. Tanie części i eksploatavja
Wady: Kiepskiej jakości plastikowa obudowa termostatu. Plastikowy kiepskiej jakości termostat. Przegrzewanie silnka. Wycieki ze skrzyni i silnka.
  • Silnik: 75
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 230
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię