Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki
Silnik Volkswagen 1.6 8V MPI z rodziny EA111 o mocy 75KM miał zastosowanie w samochodach Seat, Skoda oraz VW z lat 90-tych. Posiadał oznaczenie AEE lub ALM. Konstrukcja czterocylindrowa, z żeliwnym blokiem oraz aluminiową głowicą wyposażona we wtrysk wielopunktowym SPI oraz jednostkę sterującą silnika Bosch Mono-Jetronic. Z opinii użytkowników wynika, że silnik jest trwały a jego awaryjność jest na niskim poziomie. Dodatkowo jednostka świetnie współpracuje z instalacją LPG.
Opinia:
Silnik bardzo trwały, obecnie używany już jako roboczo wóz na budowie. Koszty utrzymania niskie, rzadko się psuje. Mój jest regularnie serwisowany i wymiany robione na czas, podobnie postępuję z instalacją gazową. Niemiłe zaskoczenie sprawiła skrzynia biegów, w tych modelach konstrukcja jej jest taka,
że przy nominalnym poziomie padają łożyska na 5 biegu (za niski poziom). Pomaga przechylenie auta i dolanie oleju o 1 l więcej, niż zaleca producent. Do tej pory silnik przeszedł wymianę sprzęgła i 2 regeneracje skrzyni (być może gdybym wiedział wcześniej o tym poziomie, wytrzymałby dłużej). Generalnie silnik idiotoodporny, trwały i ciężko go zajechać. Problemem również była instalacja chłodzenia, przy wymianie któregokolwiek z podzespołów polecam sprawdzić pozostałe elementy - u mnie miesiąc po miesiącu padały kolejne elementy, od chłodnicy po termostat itp. Pobór oleju okazał się prozaiczny - cięknąca odma, ponieważ jest z tyłu silnika czasami ciężko zauważyć wyciek. Poza tym silnik 8/10 - dynamika jak na moc dobra w porównaniu z innymi autami, ale mógłby być mocniejszy.
10.0/10
8.0/10
10.0/10
Zalety:
Trwały silnik, niskie koszty utrzymania, dobra dynamika jak na moc.
Wady:
Wadliwe skrzynie biegów, problemy z instalacją chłodzenia, odma.
Silnik:
1.6 75 KM
Rocznik:
1999
Przebieg:
378
Spalanie:
7.0 l/100km
Polecam
14.05.2024Skoda Felicja 2 1.6 mpi75
(4.3)
Opinia:
Silnik przegrzewa się poprzez plastikowa obudowę termostatu i plastikowym kiepskim oryginalnym termostatem VW. Puszcza płyn od czujnika temperatura, potrafi o ringi wessac do środka silnika. Blok silnika z wąskim kanałami wodnymi przez co się przegrzewa. Blok kopiuj wklej z diseal. AWARYJNY. WYTRZYMUJE 200 TYS. KM CIEKNIE ŻE SKRZYNI.
1.0/10
5.0/10
7.0/10
Zalety:
Niskie spalanie i dynamika. Tanie części i eksploatavja
Wady:
Kiepskiej jakości plastikowa obudowa termostatu.
Plastikowy kiepskiej jakości termostat.
Przegrzewanie silnka.
Wycieki ze skrzyni i silnka.