Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki
Silnik Volkswagen 2.3i E R5 10V MPI z rodziny EA828 o mocy 133KM to jedna z pierwszych jednostek 5-cylindrowych VW stosowana m.in. w Audi 80 oraz Audi 100. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna o przyzwoitej kulturze pracy i przyjemnym brzmieniu. Na niekorzyść mogą za to wpływać koszty serwisowania, zwłaszcza dotyczy to mechanicznego wtrysku, który czasami daj się we znaki.
Na plus trzeba zaliczyć mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu. Przy odpowiednim użytkowaniu oraz regularnym serwisie można stwierdzić, że silnik jest bezawaryjny i bezproblemowo pokona przebiegi ponad 500 tys. km. Jednak zdarzają się jednostki o dużych przebiegach i nieregularnym serwisie, co może przełożyć się na liczne awarie oraz kosztowne naprawy.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
5-cylindrowy
Ilość zaworów:
10
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
trwała konstrukcja
przyzwoita dynamika
bardzo ładne brzmienie
rozrząd oparty na łańcuchu
dobre osiągi
Wady
problematyczny układ wtryskowy
kosztowny serwis
wysoki poziom spalania
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Łańcuch
Ilość oleju silnikowego:
4.0 L, typ oleju: Castrol 5W40 lub 10W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Oznaczenia silnika: NG/AAR
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną