Silnik Volkswagen 2.0i E 8V MPI o mocy 90 lub 100KM miał zastosowanie w samochodach Audi 80 B4, 100 C4 oraz A6 C4. Konstrukcja 8-zaworowa wykonana z żeliwa z kutym wałem korbowym na pięciu łożyskach oraz głowicą wykonaną z aluminium. Takie rozwiązania zapewniły dużą żywotność jednostki. która bezproblemowo pokonywała przebiegi ponad 400 tys. km. Silnik prosty w budowie co przekłada się na bezproblemowy serwis. Niestety nie jest wolny od awarii a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy osprzętu takie jak awarie przepustnicy oraz pompy wody i ubytki oleju (średnio 1L/10.000km). Ta druga usterka może być bardzo kosztowną ponieważ doprowadza do przegrzania silnika a w konsekwencji do jego remontu.
Na szczęście dostępność części jest duża oraz serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany i kosztowny. Musimy pamiętać, że kultura pracy nie jest na najwyższym poziomie jak również na minus trzeba zapisać słabą dynamikę. Podsumowując tą jednostkę pamiętajmy że nie jest to demon prędkości ale za to odwdzięcza się niskimi kosztami użytkowania oraz znikomą awaryjnością. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: wielopunktowy
Oznaczenia silnika: ABT/AAE
Średnia (głosów: 1) | (6.0) |
Trwałość | 6.0/10 |
Utrzymanie | 6.0/10 |
Dynamika | 6.0/10 |