Silnik Ferrari 2.9 V6 24V BiTurbo o mocy 510KM z maksymalnym momentem obrotowy 610Nm znajdziemy pod maską modeli Alfa Romeo Giulia oraz Stelvio. To nowoczesna konstrukcja oparta na rozwiązaniach koncernu Ferrari. Zamysłem konstruktorów było stworzenie bardzo mocnego silnika o wysokiej kulturze pracy przy możliwie jak najniższym poziome spalania. Aby to osiągnąć inżynierowie zastosowali najnowocześniejsze rozwiązanie technologiczne. Przede wszystkim jednostka została wykonana w całości z aluminium aby obniżyć jej ciężar co przełożyło się na świetne osiągi.
Wprowadzono nowoczesny układ wtryskowy z wtryskiem bezpośrednim ze sterowanym elektronicznie systemem dezaktywacji cylindrów co pozwoliło na osiągniecie bardzo niskiego poziomu spalania. Ponadto w jednostce zastosowano podwójnym doładowaniem co przełożyło się na wysoki moment obrotowy oraz świetną dynamikę. Jak przystało na nowoczesne konstrukcje w silniku zminimalizowano emisje spalin do minimum co pozwoliło na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6. Użytkownicy samochodów z tym silnikiem będą usatysfakcjonowani sportowym charakterem jednostki oraz jej osiągami.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |