Silnik Suzuki 2.4 16V VVT o mocy 166, 169 lub 178KM miał zastosowanie w Suzuki Grand Vitara II oraz Kizashi. Jednostka wolnossąca z wtryskiem wielopunktowym wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Konstrukcja bardzo trwała oparta na sprawdzonych rozwiązaniach co przekłada niską awaryjność. Użytkownicy chwalą sobie jednostkę za niską awaryjność i przy odpowiednim serwisowaniu przebieg 300-400 tys nie jest dla niej problemem. Jest to klasyczny „japończyk” lubiący wysokie obroty, jest wtedy dynamiczny i charakteryzuje się wysoką kulturą pracy. Jedynym mankamentem może być głośna praca na wyższych obrotach.
Do największych minusów tej jednostki trzeba jednak zaliczyć wysokie spalanie. Odpowiada za to pojemność i moc oraz masa auta, w których go znajdziemy. Rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG która dobrze współpracuje z silnikiem. Trzeba pamiętać, że koszty serwisu oraz części w przypadku japońskich konstrukcji nie należą do tanich. Na szczęście mamy do czynienia z trwałą i mało awaryjną jednostką nie stwarzającą użytkownikom większych problemów.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 6) | (6.8) |
Trwałość | 7.3/10 |
Utrzymanie | 6.2/10 |
Dynamika | 6.8/10 |