Suzuki

Silnik Suzuki 1.0 12V DOHC 68KM K10B

15409
Silnik Suzuki 1.0 12V DOHC 68KM K10B

Silniki Suzuki SOHC / DOHC / V6 są stosowane w samochodach marki

  • Suzuki
  • Opel

Silnik Suzuki 1.0 12V DOHC K10 o mocy 68KM miał zastosowanie w samochodach segmentu A oraz B w modelach Suzuki Alto, Splash oraz Celerio. Znajdziemy go także pod maską bliźniaczych modeli tj. Nissan Pixo czy Opel Agila. Jednostka trzy cylindrowa z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na łańcuchu. Jak na pojemność silnik jest dosyć dynamiczny i żwawo wkręca się na obroty.


Jednostka idealna do użytku miejskiego, tam sprawdza się bardzo dobrze, nie ma problemu ze startem ze świateł czy z wyprzedzaniem. Na trasie jest w miarę przyzwoicie ale do prędkości 100km/h. później jest odczuwalna niska kultura pracy. Bezsprzecznie atutem jednostki jest prosta konstrukcja, niska awaryjność oraz spalanie które oscyluje w granicach 5-6 l.

Popularne silniki tego producenta


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • Trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • niskie koszty utrzymania
  • przyzwoita dynamika

Wady

  • niska kultura pracy przy wyższych prędkościach

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 2.7-3.1 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.2)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

10%
5%
56%
5%
8%
8%
8%
Suma głosów: 39

Opinie użytkowników

02.02.2025 Suzuki Celerio
(9.7)
Opinia: Świetny silnik. Przejechane mamy już 25.000 km, średnie spalanie na poziomie 5.25l/100km (liczone z dystrybutora) Jazda głównie po mieście gdzie sprawdza się świetnie. Na autostradzie też się latało ale jest już odczuwalny brak mocy, czasem jest problem z podjechaniem pod górkę z prędkością 140km/h. Ogólnie,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: - mały ale wariat! - dobra dynamika do 90km/h (spokojnie dobija na 2gim biegu) - mało pali - tani w utrzymaniu
Wady: - na tą chwilę brak
  • Silnik: K10B
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 49000
  • Spalanie: 5.3 l/100km
Polecam
06.06.2018 Adaś
(8.7)
Opinia: Bardzo przyzwoity silnik tani w utrzymaniu idealny do miasta średnie spalanie wychodzi 6l a przy tym jest bezawaryjny.Na minusik zaliczam słabą dynamikę i praca jest nie najlepsza na wyższych obrotach ale za to leje paliwo i jeżdżę to wszystko.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Suzuki Splash 1.0 68KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010r 137tys
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam