Silniki Suzuki SOHC / DOHC / V6 są stosowane w samochodach marki
Silnik Suzuki 1.0 12V DOHC K10 o mocy 68KM miał zastosowanie w samochodach segmentu A oraz B w modelach Suzuki Alto, Splash oraz Celerio. Znajdziemy go także pod maską bliźniaczych modeli tj. Nissan Pixo czy Opel Agila. Jednostka trzy cylindrowa z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na łańcuchu. Jak na pojemność silnik jest dosyć dynamiczny i żwawo wkręca się na obroty.
Jednostka idealna do użytku miejskiego, tam sprawdza się bardzo dobrze, nie ma problemu ze startem ze świateł czy z wyprzedzaniem. Na trasie jest w miarę przyzwoicie ale do prędkości 100km/h. później jest odczuwalna niska kultura pracy. Bezsprzecznie atutem jednostki jest prosta konstrukcja, niska awaryjność oraz spalanie które oscyluje w granicach 5-6 l.
Opinia:
Świetny silnik. Przejechane mamy już 25.000 km, średnie spalanie na poziomie 5.25l/100km (liczone z dystrybutora) Jazda głównie po mieście gdzie sprawdza się świetnie. Na autostradzie też się latało ale jest już odczuwalny brak mocy, czasem jest problem z podjechaniem pod górkę z prędkością 140km/h. Ogólnie,
kupiłbym raz jeszcze!
10.0/10
10.0/10
9.0/10
Zalety:
- mały ale wariat!
- dobra dynamika do 90km/h (spokojnie dobija na 2gim biegu)
- mało pali
- tani w utrzymaniu
Wady:
- na tą chwilę brak
Silnik:
K10B
Rocznik:
2017
Przebieg:
49000
Spalanie:
5.3 l/100km
Polecam
06.06.2018Adaś
(8.7)
Opinia:
Bardzo przyzwoity silnik tani w utrzymaniu idealny do miasta średnie spalanie wychodzi 6l a przy tym jest bezawaryjny.Na minusik zaliczam słabą dynamikę i praca jest nie najlepsza na wyższych obrotach ale za to leje paliwo i jeżdżę to wszystko.