Silnik Suzuki 2.5i V6 24V H25A o mocy 144KM lub 158KM miał zastosowanie w modelu Grand Vitara I. Konstrukcja silnika prosta w budowie o nieskomplikowanych rozwiązaniach, co przekłada się na dużą trwałość i bezproblemową naprawę. Jednostka z pierwszych lat produkcji wyposażona we wtrysk pół-sekwencyjny, w późniejszym czasie z pełną sekwencją, wyposażony w rozrząd oparty na łańcuchu. Niestety nie jest on niezniszczalny i przy większych przebiegach może dojść do jego awarii, przyczyną mogą być awarie napinaczy oraz ślizgów.
Dodatkowo trzeba zaznaczyć że układ rozrządu jest dosyć skomplikowany, na cały komplet składają się 4 łańcuchy, 3 napinacze oraz ślizgi. Przez to wymiana całego zestawu jest niełatwa oraz dosyć kosztowna. Problematyczny może być również czujnik wałka rozrządu, to dotyczy wersji z pierwszych lat produkcji, w późniejszych wersjach problem tyczy się czujnika położenia wału korbowego. Jednak nie są to częste awarie a uzależnione są przede wszystkim od eksploatacji jednostki. Poza tym silnik sprawuje się bardzo dobrze jest dynamiczny i bardzo elastyczny. Na plus trzeba również zaliczyć przyzwoity poziom spalania który oscyluje w granicach 8-9 l.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 2) | (8.2) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 6.5/10 |
Dynamika | 8.0/10 |