Suzuki

Silnik Suzuki 1.3i 16V SOHC 76KM-80KM G13BB

10410
Silnik Suzuki 1.3i 16V SOHC 76KM-80KM G13BB

Silniki Suzuki SOHC / DOHC / V6 są stosowane w samochodach marki

  • Suzuki
  • Opel

Silnik Suzuki 1.3i 16V SOHC G13BB o mocy 76KM lub 80KM był montowany w samochodach Suzuki Jimny oraz Wagon R+ w latach 1998-2005. W odróżnienia od innych silników japońskich produkowanych w tym okresie wyposażony jest w pasek rozrządu a nie łańcuch. Jego produkcja odbywała się na Węgrzech. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą czy awarie alternatora.


Jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a napęd jest łatwy w naprawie. Przy większych przebiegach można spotkać się z większym poborem oleju oraz płynu chłodniczego. Jak przystało na japońskie konstrukcje, silnik lubi wysokie obroty wtedy jest bardzo dynamiczny i żwawo przyspiesza. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy która jest na dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

Wady

  • awarie przepustnicy
  • pobór oleju przy większych przebiegach

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 10.000 km lub 6 miesięcy
  • Przegląd serwisowy co 6 miesięcy
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 5.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
25%
75%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

25.07.2018 Janusz
(8.3)
Opinia: Jak na razie same plusy zero awarii spalanie niskie bo jakiś 7 l większość jazdy miejskiej.Jedynie zauważyłem że bierze trochę oleju ale nie dużo bo dolewałem jakieś 200/setki.Silnik zdecydowanie do miasta po za nim słaby a jak się ciśnie to spala więcej i jest głośny.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: Wagon R+ 1.3 76KM
  • Rocznik / Przebieg: 2006 r 185.tys
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam