Silnik Mazda 2.0 MZR DISI o mocy 155KM z momentem obrotowym 193Nm przy 4500obr.min był stosowany od 2010 roku w Mazdzie 3 oraz 6. Konstrukcja silnika technologicznie zaawansowana z wtryskiem paliwa bezpośrednim i rozrządem opartym na łańcuchu. Zadaniem konstruktorów było stworzenie jednostki o dobrych parametrach i wysokiej kulturze pracy. Jednocześnie położono nakład na zmniejszenie spalania oraz zredukowaniu emisji spalin. W opinii użytkowników silnik spisuję się bardzo dobrze, jest cichy i oszczędny a średnie spalanie zamyka się w okolicy 7L.
Dynamika auta z tą jednostką jest na wysokim poziomie, moc jest odczuwalna co przekłada się na dobre osiągi. Mazda 6 do setki potrzebuje niespełna 10.3 sekund !!! Niestety silnik nie jest wolny od wad, zdarzają się poważne usterki elektroniki silnika jak również samego silnika !!! Jednak nie każdy mechanik jest w stanie zdiagnozować usterkę oraz ją naprawić. Wiąże się to z wizytą w wyspecjalizowanym serwisie Mazdy, który nie należy do tanich i trzeba się liczyć z większymi kosztami w razie awarii.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 5) | (8.9) |
Trwałość | 9.6/10 |
Utrzymanie | 8.6/10 |
Dynamika | 8.6/10 |