Mazda

Silnik Mazda 2.0i 16V 115KM-120KM FS

14171
Silnik Mazda 2.0i 16V 115KM-120KM FS

Silniki Mazda Serii B / F / K są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.0 16V FS o mocach 115-120KM miał szerokie zastosowanie w modelach Mazdy. Konstrukcja bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na pasku, który niestety nie jest tak trwały. Jego interwał przypada na 90.000km i warto o tym pamiętać aby nie przekroczyć terminu wymiany.



Do najbardziej uciążliwych problemów jednostki musimy zaliczyć awarie pompy cieczy chłodzącej której konsekwencją może być wypalenie uszczelki pod głowicą!!! Poza tym jednostka trwała, nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii osprzętu takich jak przepustnicy, alternatora oraz sondy lambda. Jednak nie jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach. Największym atutem jednostki jest jej trwałość, przyzwoity poziom spalania oraz dobra dynamika.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awarie pompy cieczy
  • awarie uszczelki pod głowicą
  • głośna praca

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Regulacja luzów zaworowych co 90 tys !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.4)
Trwałość 9.7/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

67%
0%
0%
0%
33%
0%
0%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

09.04.2019 Kia Sportage 4x4
(7.3)
Opinia: Ten silnik produkowany był w na licencji w samochodach marki Kia. Bezkolizyjny rozrząd jest jedną z zalet tego silnika. Niestety spalanie, nie należy do atutów. Sportage na standardowych oponach w rozmiarze 205/70r15 w mieście potrafi spalić 13l/100km lub 15l LPG
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 2.0 16V 128KM K00
  • Rocznik / Przebieg: 1999/240000
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Polecam
23.11.2018 Krystian
(9.3)
Opinia: Silnik spoko, nie jest awaryjny, jest dość dynamiczny, nie pali sporo zależnie od jazdy 6-10l/100km.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Probe II 115KM
  • Rocznik / Przebieg: 1995 228000km
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
29.11.2017 Ryszard
(8.7)
Opinia: Silnik przyzwoity mało awaryjny ale niestety lubiący popić paliwa w moim przypadku to średnio 10 L.Sam silnik nie powala jakąś kulturą pracy ale odwdzięcza się dobrą dynamiką i niezłą elastycznością.
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Mazda MPV 2.0 120KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002 r
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam