Silnik Suzuki 1.2 16V DualJet K12C o mocy 90KM wprowadzony został na rynek w 2015 roku i ma zastosowanie w Suzuki Ignis III, Swift IV oraz Baleno II. Konstrukcja czterocylindrowa wyposażona we wtrysk wielopunktowy z rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik DualJet to wolnossąca jednostka o nowatorskich rozwiązaniach technologicznych – posiada podwójny układ zmiennych fazy rozrządu Dual VVT, wysoki stopień sprężenia 12:1, zmniejszone komory spalania oraz dwa wtryski na jeden cylinder.
Ze względu na rosnącą temperaturę przez duże ciśnienie w komorze spalania silnik został wyposażony w specjalny układ chłodzenia. Temperaturę na każdy cylinder obniża specjalny system natrysku oleju na tłok przez zastosowanie wtryskiwaczy olejowych. Kolejnym nowatorskim rozwiązaniem jest chłodnica w układzie recyrkulacji spalin EGR, która również wpływa na obniżenie temperatury w cylindrach. Silnik świetnie spisuje się w ruchu miejskim aczkolwiek bez problemu i większego wysiłku pokonuje dłuższe trasy. Ta nowoczesna jednostka może pochwalić się dobrymi parametrami a co najważniejsze niskimi kosztami użytkowania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 11) | (9.4) |
Trwałość | 9.8/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 8.3/10 |