Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V T-GDI o mocach 238-245KM to jednostka z rodziny Theta z turbodoładowaniem. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim wyposażone w zmienne fazy rozrządu CVVT. i rozrządem opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było stworzenie jak przystało na dzisiejsze czasy nowoczesnego silnika benzynowego o bardzo dobrych parametrach.
Udało się stworzyć jednostkę ze świetną dynamiką, bardzo elastycznego o wysokiej kulturze pracy. W odróżnieniu od innych nowoczesnych wersji bez doładowania, silnik sprawuje się rewelacyjnie, jest dynamiczny i bez problemu zbiera się od najniższych obrotów. Czuć, że ma się do czynienia z jednostką wyposażoną w turbinę, przy dodawaniu gazu auto zbiera się natychmiast i wydaje specyficzne brzmienie.
Ogromnym plusem jest świetne zestrojenie jednostki ze skrzynią biegów przez co silnik staje się bardzo elastyczny. Z racji zastosowania wtrysku bezpośredniego instalacja LPG nie jest zalecana a w razie jej montażu koszty nie należą do tanich. Reasumując silnik 2.0GDI jest jednostką dobrą, która zadowoli najbardziej wybredne gusta, dynamika oraz jej praca jest na najwyższym poziomie jak przystało na nowoczesne jednostki.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 3) | (8.4) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 6.7/10 |
Dynamika | 9.7/10 |