Silnik Hyundai/Kia 2.4 16V GDI o mocach 185-192KM to jednostka z rodziny Theta wprowadzona na rynek w 2011 roku wraz z Hyundaiem Sonata. Pierwszy silnik z wtryskiem bezpośrednim wyprodukowany przez Hyundaia. Jednostka miała zastąpić wysłużone już silniki z rodziny Theta I, które nie spełniały rygorystycznych norm obecnie obowiązujących. Silnik w całości został opracowany na jego poprzedniku w którym zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań.
Blok silnika wykonany z wysokociśnieniowego odlewu aluminium przez co silnik stał się lżejszy co umożliwiło osiągnięcie wyższych parametrów i niższego poziomu spalania. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim wyposażone w zmienne fazy rozrządu CCVT i rozrządem opartym na łańcuchu. Z racji zastosowania wtrysku bezpośredniego instalacja LPG nie jest zalecana a w razie jej montażu koszty nie należą do tanich. Reasumując silnik 2.4 GDI jest jednostką dobrą o niskiej awaryjności nie przysparzającą użytkownikom problemów a osiągi i jej praca jest na bardzo dobrym poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 2) | (9.3) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 8.5/10 |
Dynamika | 9.5/10 |