Silnik BMW 3.0 R6 N53B30 o mocy 258KM występował w samochodach marki BMW Serii 5 oraz 7 i był stosowany tylko w Europie przez pięć lat do 2011 roku. Konstrukcja oparta na poprzedniej wersji N52 różniąca się wtryskiem oraz osprzętem. W obecnej jednostce zastosowano wtrysk Bezpośredni oraz nowy układ wtryskowy ze zmiennymi fazami zaworów Vanos. Jednostka o bardzo dobrych osiągach, świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy.
Niestety nie jest wolna od awarii a do najczęstszych trzeba zaliczyć awarie układu wtryskowego, pompy paliwa jak również awarie wtrysków, które są bardzo wrażliwe na złą jakość paliwa. Objawem takiej usterki może być nierówna praca silnika podczas jego uruchamiania gdy jest nie rozgrzany, zwłaszcza w zimnych porach roku. Ta usterka jest często mylona z awariami cewki lub elektryki z czym nie ma nic wspólnego.
Kolejną przypadłością, która również występowała w poprzedniej wersji jest nagromadzanie się nagaru w głowicy oraz problemy z kasownikami luzu zaworów – klekotanie. Poza tym jednostka jest bardzo chwalona za bardzo dobre osiągi, niestety koszty serwisu nie należą do tanich. Aby uniknąć ewentualnych napraw i kosztów z tym związanych każdy użytkownik musi pamiętać o regularnym serwisowaniu oraz tankowaniu dobrej klasy paliwa.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Jednostka wyposażona :
-zmienne fazy rozrządu VANOS
-zmienne wzniosy zaworów VALVETRONIC
Średnia (głosów: 5) | (6.1) |
Trwałość | 6.2/10 |
Utrzymanie | 4.4/10 |
Dynamika | 7.8/10 |