Silniki Hyundai/Kia MPI Theta / Nu są stosowane w samochodach marki
Silnik Hyundai/Kia 2.4 16V MPI G4KC/KE o mocy od 162 do 175KM miał zastosowanie m.in. w Hyundaiu Santa Fe oraz Kia Sorento. Konstrukcja 16-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem oraz rozrządem opartym na łańcuchu wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu CVVT. Moc 175KM w silniku sprawdza się dobrze, jest wystarczająca do płynnej jazdy i może pochwalić się niezłą dynamiką.
Silnik jest bardzo trwały o niskiej awaryjności, praktycznie zerowej. Kierowcy mogą narzekać na wysoki poziom spalania!!! Plusem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG co jest dobrym rozwiązaniem na wysoki poziom spalania. Podsumowując jednostkę 2.4 śmiało można stwierdzić że jest to silnik warty polecenia z niską awaryjnością oraz niezłymi osiągami.
Opinia:
Mam go w Sonacie od trzech lat zrobiłem na nim ponad 60 tys/km i powiem tak że jestem pod dużym wrażeniem.Silnik o bardzo wysokiej kulturze pracy świetnej dynamice i odpowiedniej pojemności przez co się kompletnie nie męczy nie brakuje mu mocy .Jednak nie polecam do
jazdy miejskiej silnik lubi wyższe obroty wtedy idealnie pracuje i nie męczy się.Plusem jest mozliwość montażu LPG ja nie skorzystałem ponieważ te 8-10 litrów które mi spala jest dla mnie do wytrzymania.Bardzo ważną kwestią jest rozrząd na łańcuchu co sprawia że odpadają koszty wymiany,w dodatku silnik i osprzęt jest naprawdę niezniszczalny.