Silnik Volkswagen 1.4 16V TSI/TFSI o mocy 140KM z rodziny EA211 został wprowadzony na rynek w 2014 roku. Jednostka zastąpiła bardzo awaryjną wersję o oznaczeniu EA111. Konstrukcja o całkowicie nowej, zaawansowanej technologii. W jednostce zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań, co miało przełożyć się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania. Jedna z najważniejszych zmian jest zmiana w budowie układu rozrządu, obecna wersja jest napędzana paskiem z bezterminową wymianą a nie tak jak w poprzedniej wadliwym łańcuchem.Jednak każdy użytkownik powinien kontrolować pasek rozrządu co 60 tys ponieważ zdarzały się jego pęknięcia.
W jednostce zastosowano system ACT który odpowiada z wyłącznie dwóch cylindrów przy niskich obciążeniach,co zdecydowanie wpłynęło na obniżenie spalania oraz emisji co2.Niestety system nie został do końca dopracowany co wpłynęło na nierównomierne zużycie wałków rozrządu.Awaryjny okazał się również siłownik zaworu upustowego turbiny oraz plastikowa pompa z dwoma termostatami .Co do kultury pracy tej jednostki jest na bardzo wysokim poziomie, jak również dynamika oraz elastyczność. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie, o bardzo dobrych parametrach, niskiej awaryjność oraz bardzo przyzwoitym poziomie spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Kody silnika: CPTA/CHPA
Rozrząd !
Kontrola paska rozrządu co 60 tys !!!
W niektórych odmianach interwał wymiany rozrządu przypada na przebieg 240 tys.km !
Średnia (głosów: 15) | (9.0) |
Trwałość | 8.9/10 |
Utrzymanie | 8.7/10 |
Dynamika | 9.5/10 |