Volkswagen

Silnik VW / Audi 4.2 V8 32V FSI 350KM-371KM EA824evo

38359
Silnik VW / Audi 4.2 V8 32V FSI 350KM-371KM EA824evo

Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik 4.2 V8 32V FSI z rodziny EA824evo o mocach 350, 354 lub 371KM wszedł do produkcji w 2006 roku i występował w Audi S5, A6, A8, Q7 a także w VW Touareg. Jest to wspólna konstrukcja inżynierów Volkswagena i Audi, z wtryskiem bezpośrednim, wyposażona w zmienne fazy rozrządu po stronie dolotu jak również wydechu sterowane przepustnicą drive-by-wire. Dodatkowo silnik występuje z kołem dwumasowym aby zredukować do minimum drgania na wysokich obrotach.


Jednostka ma dodatkową chłodnice oleju oraz skomplikowany system misy olejowej. Konstrukcja jest naszpikowana nowinkami co przekłada się na wysoką kulturę pracy oraz świetne osiągi. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki. Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bezawaryjny, jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii, które są bardzo kosztowne.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • świetne osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • świetna dynamika
  • świetna elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty obsługi

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 7.5-8.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kody silnika: BVJ/BAR/CAUA/CDRA

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (7.0)
Trwałość 6.7/10
Utrzymanie 5.0/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

82%
2%
3%
4%
5%
1%
4%
Suma głosów: 104

Opinie użytkowników

02.12.2023 Audi S5 coupe
(7.3)
Opinia: Bardzo elastyczna jednostka. Reakcja na gaz natychmiastowa (nie to co 3,0t). W połączeniu z 6HP bardzo dobrze zgrana para. Wada to masa. Gdyby auto było te 200kg lżejsze, to byłoby idealnie.
  • 8.0/10
  • 5.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Kultura pracy silnika, elastyczność na każdym biegu, reakcja na gaz, dźwięk silnika
Wady: Trochę pali. Ale to nie jest auto na trasy
  • Silnik: Caua 354KM
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 95000
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Polecam
27.12.2021 Audi 4,2 L fsi D4
(5.7)
Opinia: silnik 4,2 FSI CDR zamontowany w Audi A8 D4 2012r. ROZLECIAŁ się [ wystawił kopyto ] podczas jazdy na autostradzie przy przyspieszniu od 150 km do170 km/h czyli jak na to auto niewielkiej predkości. Silnik nie do naprawy. Awaria nastąpiła przy przebiegu 152 000 km
  • 2.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
Zalety: super dynamika
Wady: silnik jednorazówka
  • Silnik: 4,2 fsi CDR
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 152000
  • Spalanie: 14.0 l/100km
Odradzam
29.08.2018 Faki
(8.0)
Opinia: Szybkość i moc to tak w dwóch słowach, mam go w Audi A6 Quattro auto potwór na trasie niema sobie równych czasami przystawiają się do mnie jacyś gogusie z Mercach czy Bemekach i pękają.Silnik zbiera się od dołu,natychmiast po dodaniu gazu więc wgina w fotel.Spalanie
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Audi A6 4.2 V8 335KM
  • Rocznik / Przebieg: 2007 r/ 230.000 km
  • Spalanie: 14.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię