Hyundai

Silnik Hyundai 1.6 16V 105KM-106KM G4ED

19366
Silnik Hyundai 1.6 16V 105KM-106KM G4ED

Silniki Hyundai Alpha / Beta, Kia T8 są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai 1.6 16V Alpha II G4ED o mocy 105 lub 106KM miał szerokie zastosowanie w samochodach Hyundai oraz Kia. Jednostka bardzo trwała, o znikomej awaryjności oraz niskich kosztach użytkowania. Do najbardziej awaryjnych podzespołów trzeba zaliczyć awarie cewki zapłonowej czy przepustnicy. Poza tym można stwierdzić, że silnik jest praktycznie bezawaryjny.


Dynamika jest na niezłym poziomie a silnik lepiej sprawuje się na wysokich obrotach,  jest żwawy ale za to staje się głośniejszy. Spalanie w dużej mierze uzależnione od stylu jazdy przy spokojnej jeździe na trasie można zejść do poziomu 6 L ale w mieście auto ma duży apetyt na paliwo i spalanie zamyka się w granicach od 8-10. Rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG, silnik dobrze współpracuje z gazem. Reasumując jednostka trwała o przyzwoitym poziomie spalania oraz niskich kosztach użytkowania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność

Wady

  • awarie przepustnicy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.7)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

9%
27%
0%
0%
45%
0%
18%
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

20.06.2021 Hyundai Elantra XD
(6.0)
Opinia: Auto kupiłem jako 10-letnie z przebiegiem 150.000 i zrobiłem nim 50.000. Silnik pracuje bardzo głośno przy prędkościach powyżej 100 Km/h (bardzo słabe wyciszenie karoserii). Auto bierze dużo oleju w zależności od obrotów i stosowanych prędkości. Przykładowo: przy jeździe po mieście pobór oleju jest znikomy, przy przejechaniu
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: W miarę oszczędny. Tanie części eksploatacyjne.
Wady: Duży pobór oleju przy większych prędkościach/obrotach. Brak dostępnych części mechanicznych na rynku.
  • Silnik: 105
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 197000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
08.03.2018 Tadeusz
(9.3)
Opinia: Jak na samochód w którym się znajduje to jest bardzo dobra moc,dynamika i przy tym małe spalanie.Jestem trzecim właścicielem zrobiłem nim 70 tys i nic się nie dzieje nie było żadnych awarii.Silnik godny polecenia .
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Getz 1.6 105KM
  • Rocznik / Przebieg: 2005r 190.000km
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam