Silnik Hyundai 1.4 16V G4EE o mocy 97KM stosowany od 2005 r. Najbardziej znany z Hyundaia Getz oraz Accent. Jednostka wyposażona w zmienne fazy rozrządu oraz dwa wałki w głowicy. Konstrukcja trwała nieprzysparzająca użytkownikom większych problemów a do najbardziej uciążliwych neleżą awarie sondy lambda oraz problemy hydraulika luzów zaworowych przez szybkie zużycie kompensatorów czego objawem jest głośna praca silnika po rozruchu. Poza tymi mankamentami silnik jest praktycznie bezproblemowy. Na minus trzeba zaliczyć dosyć wysokie spalanie jak na pojemność oraz moc średnio 8L.
Praca silnika jest dobra, w miarę cicha i równo pracuje, co do dynamiki to jest na zadowalającym poziomie. Kierowcy nie mają na co narzekać podczas ruszania czy wyprzedzania. Jednostka bardziej sprawdza się w mieście i na krótkich odcinkach a niżeli na dłuższych trasach. Niewątpliwie silnik 1.4 16V ma więcej plusów niż minusów i jest dobrze oceniany prze użytkowników.
Stukające hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego
Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-uzywany-hyundai-getz-2002-2008,nId,991504#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
Stukające hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego
Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-uzywany-hyundai-getz-2002-2008,nId,991504#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
Stukające hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego w silnikach benzynowych.
Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-uzywany-hyundai-getz-2002-2008,nId,991504#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 3) | (9.8) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 9.7/10 |
Dynamika | 9.7/10 |