Silnik Volvo 2.0 T5 16V DRIVe B4204T11 o mocy 245KM i momencie obrotowym 350 Nm powstał przy współpracy Volvo z firmą Polestar. Znajdziemy go pod maską modeli V40 II, S60 II, V60 I, V70 III, XC60 I oraz XC70 II w latach 2014-2019. Nowoczesna jednostka 4-cylindrowa z rodziny Volvo Engine Architecture, w której zastosowano wtrysk bezpośredni oraz turbosprężarkę, cechująca się wysoką kulturą pracy oraz bardzo dobrymi osiągami. Niewątpliwie wpływ na to ma 8-biegowa skrzynia automatyczna Geartronic. Kierowcy o zacięciu sportowym będą usatysfakcjonowani bardzo dobrą współpracą skrzyni biegów z silnikiem co przekłada się na dynamikę i kulturę pracy jednostki. Musimy jedynie wziąć pod uwagę koszty serwisu, które mogą być wysokie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 4) | (9.7) |
Trwałość | 9.8/10 |
Utrzymanie | 9.3/10 |
Dynamika | 10.0/10 |