Volvo

Silnik Volvo 2.0 T3 16V DRIVe 152KM B4204T37

27769
Silnik Volvo 2.0 T3 16V DRIVe 152KM B4204T37

Silniki Volvo VEA / SI6 / V8 są stosowane w samochodach marki

  • Volvo
  • Land Rover

Silnik Volvo 2.0 T3 16V DRIVe B4204T37 o mocy 152KM miał zastosowanie w Volvo V40 II, S60 II oraz V60 I od 2015 do 2018 roku. Jednostka 4-cylindrowa z rodziny Volvo Engine Architecture, w której zastosowano wtrysk bezpośredni oraz turbosprężarkę. Jest to nowoczesna konstrukcja cechująca się dobrymi osiągami przy niskim poziomie spalania. Silnik jest bardzo zrywny, dynamiczny a przy tym całkiem oszczędny. Kierowcy o zacięciu sportowym będą usatysfakcjonowani jego pracą. Musimy jedynie wziąć pod uwagę koszty serwisu, które mogą być wysokie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • cicha praca
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 7.8/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

61%
2%
2%
5%
2%
2%
24%
Suma głosów: 41

Opinie użytkowników

07.11.2024 2019 mk2
(10.0)
Opinia: Bardzo dobra praca - kultura jednostki, ładny liniowy przyrost mocy a wraz ze wzrostem prędkości obrotowej, ciągle przyjemny dźwięk a nie jęczenie. Dosyć niskie spalanie.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Brak DPF Brak EGR - potwierdzone w Kreatorach Mocy. Spalanie, Kultura pracy.
Wady: System S&S
  • Silnik: 152km B4204T37
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 85
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
13.01.2023 Volvo s60 mk2 2018. 04
(9.0)
Opinia: Naprawdę zrywny, delikatnie się obchodzący z paliwem, na plus duża ilość oleju silnikowego i tutaj już nie wiem, w jednym kraju jest 5w30 u nas jakiś rzepakowy ale chyba o spalanie chodzi, bo po zmianie na 5w30 spala więcej benzyny. Tak z 1l natomiast znacznie
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, niskie minimum od którego bierze turbina, małe spalanie, przyjemna praca, dobry dostęp do podzespołów.
Wady: Na razie brak.... Pomijając fakt błędu w opisie, bo jak tam wchodzi 4,1l oleju to ja jestem kosmitą 6.0l wchodzi.
  • Silnik: 2.0 152km T3 B4204T37
  • Rocznik: 2018.4
  • Przebieg: 80000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
28.10.2022 Volvo s60 mk2 2018
(9.0)
Opinia: Silnik ok . Dobrze się zbiera . Trzeba pamiętać ,żeby olej po dotarciowym 0w20 (emisje ) na 5w30 zmienić a tak po 150 tyś na 5w40 można przejść . Na 5w30 trochę więcej pali tak 0,7l
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika ,spalanie , prostota konstrukcji , ogólna jakość wykonania .
Wady: System start stop .
  • Silnik: 2.0 152km volvo s60
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 73000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
23.11.2017 Marcin
(9.0)
Opinia: Silnik super bezawaryjny oszczędny i bardzo dynamiczny,po 4 latach jazdy zrobieniu 180 tys km mogę śmiało go polecić.Przede wszystkim nie oszczędzać na paliwie bo to jest wtrysk bezpośredni,wymieniać filtr paliwa zwłaszcza przed zimą ja to robię co rok oraz filtry i oleje.Koszty serwisu nie
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Volvo S60 2.0 T3 152KM
  • Rocznik / Przebieg: 2013 r 180.000 km
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam