Volvo

Silnik Volvo 2.4 R5 20V VVT Turbo 200KM B5244T3

14911
Silnik Volvo 2.4 R5 20V VVT Turbo 200KM B5244T3

Silniki Volvo VME - VVT / CVVT są stosowane w samochodach marki

  • Volvo
  • Ford

Silnik Volvo 2.4 R5 20V VVT B5244T3 o mocy 200KM został wyposażony w turbosprężarkę i zmienne fazy rozrządu. Jednostka bardzo trwała o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy. Jest to odmiana znanej sprawdzonej konstrukcji o mocy 170KM bez turbiny. Konstrukcja trwała, nie stwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys. km.

>Do największych przypadłości jednostki można zaliczyć awarie przepustnicy, cewki zapłonowej czy  przepływomierza. Również serwis nie należy do tanich, przykładem może być wymiana rozrządu, którego cena dochodzi do 1500zł. Użytkownicy muszą liczyć się z wysokim poziomem spalania. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.4 R5 20V VVT B5244T3 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • drogi serwis
  • drogie części
  • wysokie spalanie
  • awarie przepustnicy
  • awarie cewki zapłonowej

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km
  • Ilość oleju silnikowego: 5.8 L L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.5)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
13%
13%
25%
0%
0%
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

13.02.2024 Volvo c70 I Coupe
(10.0)
Opinia: Ten opis tego silnika to jakieś nieporozumienie. Chyba oceniają negatywnie ten silnik negatywnie ludzie co kupują trupy?!!!! W przepustnicy zużywają się czujniki położenia, regeneracja na czujnika Halla jest dożywotnia Cewki oryginalne wytrzymały 250Km przebiegu Przekładnia kierownicza puki nie zaczęło się z niej lać 250Km przebiegu Niskie SPALANIE
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Spalanie Silnik Prostota Kultura pracy Dziwięk
Wady: Jakie mogą być wady gdy guma twardnieje i materiał się zużywa/starzeje, każdą rzecz to czeka.
  • Silnik: C70 193 KM B5244T
  • Rocznik: 200
  • Przebieg: 314000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
24.07.2018 Tomek
(9.0)
Opinia: Bardzo porządny silnik nie do zdarcia obecnie przebieg sięga 300 tys i nic mu nie dolega.Ma świetnie osiągi super wkręca się na obroty jest dynamiczny,może na poczatku przy ruszaniu niema takiego nagłego przyspieszenia ale potem to prawdziwa rakieta.Po za wymianami oleju i filtrów nigdy nic
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: V70 II 2.4 Turbo 200KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004 r 290.000 km
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam