Silnik Hyundai/Kia 2.7 V6 24V G6BA o mocach 173 lub 175KM miał zastosowanie w samochodach Hyundai Sonata, Tucson, Santa Fe, Trajet a także Kia Sportage. Jednostka 6-cylindrowa z wtryskiem wielopunktowym i rozrządem na pasku, którego interwał przypada na 90.000km. Do największych kosztów, które poniesiemy można zaliczyć właśnie wymianę rozrządu ponieważ nie należy do tanich. (w ASO około 1500zł a prywatnie w granicach 1000zł ).
Użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę oraz wysoką kulturę pracy jednostki. Silnik bardzo trwały nie stwarzający większych problemów użytkownikowi a przy odpowiednim serwisowaniu przebieg 500 tys nie jest dla niego problemem. Do największych minusów tej jednostki można zaliczyć spalanie ale nie ma się co dziwić bo odpowiada za to pojemność, moc oraz masa auta w których go znajdziemy. Części użytkowników decydująca się na montaż instalacji LPG zalecany jest montaż instalacji sekwencyjnej!!!
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 1) | (8.7) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 6.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |