Silniki Hyundai Beta są stosowane w samochodach marki
Silnik Hyundai 1.8i G4GM o mocy 128KM występował w Hyundai Lantra w latach 1995-2000. Jednostka z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem na pasku a jego interwał przypada na przebieg co 60 tyś. Konstrukcja prosta, nieskomplikowana a co za tym idzie trwała i tania w ewentualnych naprawach. Do najbardziej awaryjnych części należą cewki zapłonowe, czujnik położenia wału oraz drobna elektryka.
Musimy również pamiętać o wymianie paska rozrządu po 60.000km bo jego zerwanie może spowodować kosztowne naprawy. Poza tymi mankamentami śmiało może powiedzieć że, silnik jest godny polecenia, dynamika może nie jest na najwyższym poziomie ale za to spalanie jest w normie średnio 8l. Dużym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.
Opinia:
Dużo pali i jest dosyć awaryjny w większości szwankuje elektryka ciągły problem z odpaleniem zwłaszcza w porze jesiennej.Maiłem go przez dwa lata i ciągle mu coś dolegało więc nie specjalnie go wspominam. Co do walorów pracy nie było źle był dosyć dynamiczny i zrywny jednak
wysokie spalanie i ciągłe awarie dyskredytują go.