Silnik Hyundai 1.6i 16V 114KM G4GR

9951
Silnik Hyundai 1.6i 16V 114KM G4GR

Silniki Hyundai Beta są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai 1.6i G4GR o mocy 114KM występował w Hyundaiu Lantra oraz Coupe w latach 1995-2000. Jednostka z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na pasku oraz występuje łańcuch spinający. Konstrukcja prosta, nieskomplikowana a co za tym idzie trwała i tania w ewentualnych naprawach. Do najbardziej awaryjnych części należą cewki zapłonowe oraz drobna elektryka.


Musimy również pamiętać o sprawdzaniu naciągu łańcucha spinającego rozrządu, może być niesłyszalny a jego uszkodzenie może spowodować kosztowna naprawę. Poza tymi mankamentami śmiało może powiedzieć, że silnik jest godny polecenia, dynamika może nie jest na najwyższym poziomie ale za to spalanie jest w normie średnio 7-8l. Dużym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • prosta budowa
  • niska awaryjność
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • awarie świecy zapłonowej
  • drobna elektryka

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Rozrząd !!!  napędzany paskiem jednak występuje również Łańcuch

Pasek – rolka prowadząca -rolka napinająca- łańcuch spinający wałki -dwa ślizgi – pompa wodna

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (3.8)
Trwałość 4.0/10
Utrzymanie 4.0/10
Dynamika 3.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 2

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
100%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

05.08.2019 HCC
(2.0)
Opinia: Rozrząd to porażka zamiast zrobić albo na łańcuchu albo na pasku to nie zrobili pasek i łańcuch dramat lepszym rozwiązaniem by było zrobić pasek a nie...
  • 1.0/10
  • 2.0/10
  • 3.0/10
  • Silnik: 114KM
  • Rocznik / Przebieg: 1999 225986
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Odradzam
05.08.2019 Hyundai Coupe RD 1
(1.0)
Opinia: Szczerze bym nie polecił tego samochodu żałuje wogóle że go kupiłem bo ma problem z poborem oleju i to duże niestety urok tego silnika jak go kupiłem to nie brał oleju bo ktoś bardzo inteligentny wlał olej 15W40 + do tego motodoktorka :D
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • Silnik: 115 G4GR
  • Rocznik / Przebieg: 212850
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Odradzam
02.06.2018 Marcin
(8.3)
Opinia: Porządny silnik zero awarii a jak coś się zaczęło dziać naprawa trwała kilka minut zazwyczaj była to cewka albo jakieś kable.Auto totalnie bezawaryjne koszty utrzymania bardzo niskie i spalanie nawet przyzwoite bo średnio 8.5L a na trasie w granicach 6.5L .Autem zrobiłem 60 tys i
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Lantra II 1.6 114KM
  • Rocznik / Przebieg: 2000 r 190.tys
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam