Silnik Hyundai 1.6i G4GR o mocy 114KM występował w Hyundaiu Lantra oraz Coupe w latach 1995-2000. Jednostka z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na pasku oraz występuje łańcuch spinający. Konstrukcja prosta, nieskomplikowana a co za tym idzie trwała i tania w ewentualnych naprawach. Do najbardziej awaryjnych części należą cewki zapłonowe oraz drobna elektryka.
Musimy również pamiętać o sprawdzaniu naciągu łańcucha spinającego rozrządu, może być niesłyszalny a jego uszkodzenie może spowodować kosztowna naprawę. Poza tymi mankamentami śmiało może powiedzieć, że silnik jest godny polecenia, dynamika może nie jest na najwyższym poziomie ale za to spalanie jest w normie średnio 7-8l. Dużym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Rozrząd !!! napędzany paskiem jednak występuje również Łańcuch
Pasek – rolka prowadząca -rolka napinająca- łańcuch spinający wałki -dwa ślizgi – pompa wodna
Średnia (głosów: 3) | (3.8) |
Trwałość | 4.0/10 |
Utrzymanie | 4.0/10 |
Dynamika | 3.3/10 |