Volvo

Silnik Volvo 2.5 R5 20V CVVT Turbo 254KM B5254T12

35718
Silnik Volvo 2.5 R5 20V CVVT Turbo 254KM B5254T12

Silniki Volvo VME - VVT / CVVT są stosowane w samochodach marki

  • Volvo
  • Ford

Silnik Volvo 2.5 R5 V20 CVVT Turbo B5254T12 o mocy 254KM znajdziemy pod maską Volvo V40 II z oznaczeniem T5. Jednostka 5-cylindrowa wyposażona w turbospreżarkę o maksymalnym momencie obrotowym 360Nm. Silnik jest bardzo elastyczny i dynamiczny – do setki potrzebuje niespełna 6.5 sekundy. Kultura pracy jednostki jest na najwyższym poziomie, silnik wkręca się na obroty bardzo żwawo a przy tym wydobywa się z niego niepowtarzalny dźwięk.


Kierowcy nie będą odczuwać braku mocy a sam silnik rozpędza auto z dużą lekkością. Dodatkowym atutem jednostki jest przyzwoity poziom spalania który kształtuję się w granicach 8l/100km na trasie przy prędkościach do 160km/h oraz w w cyklu mieszanym na poziomie 11l/100km. Zważywszy na pojemność oraz moc jest to wynik bardzo zadowalający. Reasumując jednostka 2.5 R5 B5254T12 jest bardzo udana i zaspokoi gusty najbardziej wybrednych kierowców a w szczególności usatysfakcjonowani będą użytkownicy lubiący sportowy charakter jazdy.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • Wysoka kultura pracy
  • świetna dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty obsługi

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km
  • Ilość oleju silnikowego: 5.8 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 7.8/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

57%
0%
10%
14%
0%
10%
10%
Suma głosów: 21

Opinie użytkowników

13.12.2020 s 60 t5 awd
(9.3)
Opinia: noezle sie sprawuje w miare szybki
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dobry
  • Silnik: 254
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 102000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
03.03.2019 xc60 I geN
(10.0)
Opinia: Polecam !!! jeden z najlepszych jeśli nie najlepszy silnik z jakim jeździłem bardzo dynamiczny a przy tym oszczędny w zasadzie bezawaryjny jeździ u nas w firmie w Volvo s60 470tys. i zero awarii olej filtry co 15tys. czyli raz w miesiącu i do przodu Ps. wtrysk
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2.5 T5 254KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010 470tys. km
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Polecam
03.11.2018 Rafał
(8.7)
Opinia: Panie redaktorze. Popełnił pan mały błąd bo cała rodzina silników volvo 2.5t jest na starym rodzaju wtrysków MPI i bardzo dobrze nadaję się do instalacji LPG. Dopiero 2.0T T5 jest na wtrysku bezpośrednim. Co do silnika ... super dynamika , praktycznie bez awaryjny .
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: s60/254km
  • Rocznik / Przebieg: 2013
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
02.07.2018 Marcin
(9.0)
Opinia: Silnik posiadam w Volvo V40 z 2013roku przywiezione z Niemiec serwis do samego końca.Silnik rewelacja moc dynamika i piękna prac na każdym przełożeniu.Świetnie sprawdza się na dłuższych odcinkach super wkręca się na obroty,dobra elastyczność.Jedynie koszty serwisu nie sa niskie ale coś za coś .Polecam
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: V40 II 2.5 T5 254KM
  • Rocznik / Przebieg: 2013 147tys
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam