Volvo

Silnik Volvo 2.5 R5 20V CVVT Turbo 231KM B5254T10

21829
Silnik Volvo 2.5 R5 20V CVVT Turbo 231KM B5254T10

Silniki Volvo VME - VVT / CVVT są stosowane w samochodach marki

  • Volvo
  • Ford

Silnik Volvo 2.5 R5 20V CVVT Turbo B5254T10 o mocy 231KM miał zastosowanie w Volvo S80 II i V70 III. Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania wyposażona w bezstopniową regulację faz rozrządu oraz plastikowy kolektor dolotowy. Jednostka niestwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys.km. Awaryjność jest na niskim poziomie. Pamiętajmy, że serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.5 R5 20V B5254T10 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • świetna dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • możliwość montażu LPG

Wady

  • wysokie koszty serwis
  • wysokie koszty części

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
50%
0%
0%
25%
0%
25%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

28.01.2023 S80 2.5
(10.0)
Opinia: Super!
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 200
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 191000
  • Spalanie: 9.1 l/100km
Polecam
02.05.2018 Marcin
(9.3)
Opinia: Polecam ten silnik mam go od 4 lat i nie miałem z nim żadnych problemów,awaryjność zerowa i podzespoły bardzo trwałe prawie wszystko oryginalne.Silnik o bardzo dobry walorach cichy płynnie pracuje jest elastyczny i ma mocy pod dostatkiem.Zresztą od dawna powtarzam że do tego segmentu aut
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: S80 II 2.5 T5 230KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010 r 185.tys
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam