Silniki Volvo VEA / SI6 / V8 są stosowane w samochodach marki
Silnik Volvo 3.0 R6 24V VCT Turbo B6304T4 o mocy 305KM miał zastosowanie w modelach Volvo takich jak S60, V60, V70 czy XC60 pod oznaczeniem T6. Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy. Jednostka nie stwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys/km.
Do minusów trzeba zaliczyć koszty serwisu tej jednostki, które nie należy do tanich oraz części zamienne, które nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 3.0 T6 B6304T4 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.
Opinia:
Do tej pory nie maiłem lepszego auta, w moim xc70
"tatusiowe kombi" z takim kopytem, że ciężko uwierzyć. Zabawka do dużego chłopca. Volvo produkowało go przez 4 lata i musieli zmienić konstrukcję, ponieważ nie był częstym bywalcem serwisów ASO, ponieważ się nie psuł... Ciekawe?
Cudowna współpraca
z gazem. Polecam każdemu ten silnik. AWD z tym silnikiem ma odejście ze świateł jak ścigacz;)
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
Same zalety, brak wad
Wady:
Przeciętne koszty części
Silnik:
304
Rocznik:
2013
Przebieg:
160
Spalanie:
13.0 l/100km
Polecam
06.08.2022S60 II P3
(6.3)
Opinia:
Silnik elastyczny, ale 300km nie czuć. Moc zabiera AWD oraz skrzynia. 2.0 245km jest szybsze. Ale spalanie mając Lpg wywołuje uśmiech na twarzy, czego nie ma w przypadku 2.0. Jadąc 120-130 na trasie spalanie 12l Lpg a w 2.0 8l benzyny co sprawia, że jedziemy
taniej z większym silnikiem. Ogólnie słabo wyciszony samochód, twardawy, nie brać żadnego RDesign, bo wtedy to taczka. Ja swojego wyciszyłem i jest bajka. Na benzynie nie zejdziesz poniżej 8 litrów nawet jadąc 70kmh. Polecam Lpg. Obniża koszty drastycznie. Zwykła instalacja. I nie ma wstydu… w szczególności przy obecnych cenach 3.30 vs 7 zł
5.0/10
6.0/10
8.0/10
Zalety:
Dość mocny, aczkolwiek w mieście inne samochody potrafią jechać tak samo mając polowe mniejsza moc. Natomiast na trasie jadąc 160kmh i w górę można trzymać tempo samochodów 350 konnych bez problemu. Żaden diesel nawet 250 konny nie ma szans.
440Nm katapultuje ten samochód do przodu.
W zimie czy na mokrym bajka. Nie wiesz co to zima. Nawet jak zapomnisz zmienić opony na zimowe.
Wady:
Jak sprowadzisz z USA szansa na branie oleju, lub robienie rozrządu za 7 tys. Czesci plus robocizna 3-4 tys. wiele jest po powodziach. Amerykanie nie dbają o samochody. Niski przebieg odbije ci się czkawką.
Słaba skrzynia - brak wymian oleju poskutkuje jej wymianą.
Silnik:
304/T6
Rocznik:
2011
Przebieg:
204000
Spalanie:
12.0 l/100km
Polecam
08.05.2021Volvo XC 70 T6
(9.7)
Opinia:
Niesamowity silnik: żwawy, pięknie brzmiący, bardzo elastyczny, po dodaniu gazu ryczy niemal jak rajdówka, na wolnych obrotach cichy jak makiem zasiał. Przy oszczędnej jeździe na trasie ze stałą prędkością 80-90 km/h mamy spalanie rzędu 8-8,5 l i to przy masie 2 ton, w mieście spala
ok. 14 litrów. Prędkość maksymalna dla XC70 po zdjęciu limitera to ok. 260 km/h, przyspieszenie poniżej 7 sekund. Wspaniały silnik do wspaniałego auta rodzinnego.
10.0/10
10.0/10
9.0/10
Zalety:
Same
Wady:
Brak
Silnik:
304/T6
Rocznik:
2014
Przebieg:
140000
Spalanie:
12.0 l/100km
Polecam
17.06.2019Volvo S60 T6 AWD
(9.3)
Opinia:
Bezawaryjne bezpieczne auto , jeżdżę autem na gazie od 2 lat zrobiłem nim 50tys km, średnie spalanie gazu na trasie przy spokojne jeździe 9,5l/100km dynamiczna jazda z prędkościami 180-220km/h spalanie 12l/100km.Auto super trzyma się drogi a silnik jest super zsynchronizowany z automatyczną skrzynią GearTronic 6-cio
biegową.Ceny serwisowania w Aso może większe niż w VW czy innych autach, ale w aucie poza wymianami eksploatacyjnymi nie ma doinwestowywania, nie to co awaryjne TSI itp. Polecam silnik z uwagi na dobre osiągi przy zadowalających cenach serwisu i spalania.
10.0/10
8.0/10
10.0/10
Silnik:
304
Rocznik / Przebieg:
2014 137tys km
Spalanie:
12.0 l/100km
Polecam
14.12.2018Luk
(8.3)
Opinia:
Znakomity silnik, niezniszczalny T6 jedyny minus to spalanie, oczywiście jeśli ktoś jeździ na benzynie, znakomita skrzynia Geartronic, autko z napędami AWD prowadzi się jak po sznurku, na trasie jest dużo oszczędniejsze, przy jeździe umiejętnej 130-160 częste używanie tempomatu spalanie w granicy 8,5-9l/100KM, jazda Volvem po
dziadkowemu do 120KM/h spalanie 7l/100km, po mieście nie jest już tak dobrze, spokojna jazda 11,5l/100km, jazda dynamiczna 15l/100km. Ale nie oszukujmy się auto ma napęd AWD i Automatyczną skrzynię i sporą moc 304KM. Z tym silnikiem samochód sprawia dużo frajdy z jazdy, a silnik jest niezniszczalny.