Volvo

Silnik Volvo 3.0 R6 24V VCT Turbo 286KM B6304T2

21465
Silnik Volvo 3.0 R6 24V VCT Turbo 286KM B6304T2

Silniki Volvo VEA / SI6 / V8 są stosowane w samochodach marki

  • Volvo
  • Land Rover

Silnik Volvo 3.0 R6 24V VCT Turbo B6304T2 o mocy 286KM miał zastosowanie w samochodach Volvo S80, V70, XC60 i XC70 pod oznaczeniem T6. Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy, która nie stwarza większych problemów użytkownikowi. Awaryjność jest na niskim poziomie. Do drobnych awarii można zaliczyć sondę lambdę oraz świece zapłonowe. Silnik nie należy do tanich w użytkowaniu, począwszy od spalania, które jest na poziomie 12-15 l w zależności od modelu auta w którym się znajduje.


Rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG pod warunkiem dobrej kondycji silnika oraz profesjonalnego montażu z odpowiednim doborem instalacji. Również serwis oraz części do tej jednostki nie należą do tanich tak  jak w przypadku klasycznych silników. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 3.0 T6 B6304T2 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała jednostka
  • świetne osiągi
  • doskonała dynamika
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wysoki poziom spalania
  • wysokie koszty serwisu
  • awarie sondy lambda

Informacje serwisowe

  • Ilość oleju silnikowego: 7.4 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

OLEJ -zalecane sprawdzenie stanu oleju co 15.000km przy przebiegach miejskich należy olej zmieniać co 10.000km

LPG- przy insatalcji LPG może być większe zużycie oleju !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.3)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

77%
5%
5%
5%
0%
5%
5%
Suma głosów: 22

Opinie użytkowników

23.04.2018 Jarek
(9.3)
Opinia: Super silnik. Chip tuning czasem możliwy tylko robiony przez Volvo albo Rica. Obecnie silnik legitymuje się mocą 315KM. Branie oleju (w moim przypadku Gulf Formula 5w40) na akceptowalnym poziomie - mniej niż litr na 10tys km. Rewelacyjnie ciągnie z dołu. Wcześniej miałem diesla wiec nie spodziewałem się
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 6304T2
  • Rocznik / Przebieg: 2009/135000
  • Spalanie: 15.0 l/100km
Polecam