Silnik Volvo 2.5 R5 20V CVVT Turbo B5254T3 o mocy 220KM występował w samochodach Volvo C30, S40 II, V50, C70 II pod oznaczeniem T5 a także w odmianach ST Forda Focusa Mk2, Mondeo Mk4 oraz S-MAX Mk1. Jednostka wyposażona w bezstopniową regulację faz rozrządu oraz plastikowy kolektor dolotowy.
Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania. Jednostka niestwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys/km. Do największych przypadłości można zaliczyć awarie przepustnicy (koszt nowej to około 3000zł a regeneracja około 1000zł).
Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Do takich należy wymiana rozrządu, którego cena dochodzi do 2000zł. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.5 R5 20V B5254T3 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.
Rodzaj układu: 5-cylindrowy
Ilość zaworów: 20
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 3) | (8.1) |
Trwałość | 7.3/10 |
Utrzymanie | 7.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |