Silnik Volvo 2.4i R5 20V CVVT o mocy 170KM został opracowana wspólnie z konstruktorami Porsche. Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania. Odmiana B5244S4 stosowana od 2004 roku została wyposażona w bezstopniową regulację faz rozrządu oraz plastikowy kolektor dolotowy. Jednostka niestwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys/km.
Do największych przypadłości można zaliczyć awarie przepustnicy, cewki zapłonowej czy przepływomierza. Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Do takich należy wymiana rozrządu, którego cena dochodzi do 1500zł. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.4i R5 20V CVVT jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.
Rodzaj układu: 5-cylindrowy
Ilość zaworów: 20
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 6) | (9.4) |
Trwałość | 9.8/10 |
Utrzymanie | 8.7/10 |
Dynamika | 9.7/10 |