Volvo

Silnik Volvo 2.4 R5 20V DOHC Turbo 193KM B5254T

11980
Silnik Volvo 2.4 R5 20V DOHC Turbo 193KM B5254T

Silniki Volvo VME - DOHC są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.4 R5 20V DOHC Turbo o mocy 193KM znajdziemy pod maską samochodów Volvo S70, V70 i C70 z oznaczeniem 2.5T. Kierowcy szukający jednostki o dobrych parametrach będą zadowoleni, silnik jest dynamiczny a niewątpliwie największym atutem jest turbosprężarka. Niestety przy większych przebiegach oraz niesystematycznych serwisach dochodzi do ich zatarć. Do minusów również musimy zaliczyć kosztowny serwis oraz drogie części.


Nie ma co liczyć na taryfę ulgową przy spalaniu, które dochodzi do 15l/100km. Drobne awarie nękające tą odmianę to awarie takich podzespołów jak przepływomierz, cewka zapłonowa, pompa paliwa oraz termostat. Dużym plusem są przepustnice mechaniczne montowane do 1999 roku, potem zastąpione przez elektroniczne. Poza tym silnik jest bardzo trwały a przebiegi przy odpowiednim serwisowaniu sięgają powyżej 500 tys. km.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała jednostka
  • dobre osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysokie koszty części
  • wysokie spalanie
  • zatarcia Turbosprężarki
  • awarie cewki zapłonowej
  • pompy paliwa
  • wycieki oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 100.000
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
50%
0%
0%
0%
0%
50%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

29.07.2021 Volvo C70 I gen
(7.5)
Opinia: Silnik posiada tzw low turbo, jest bardzo elastyczny od samego dołu. Jak na 5 cylindrów Volvo przystało - piękny dźwięk, wystarczająco dynamiczny. Relatywnie niskie spalanie w okolicach 11,5l/ lpg. (trasa, w mieście są autobusy i tramwaje :)
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, elastyczność, cudowny dźwięk , automatyczna regulacja luzów zaworowych , brak zmiennych faz rozrządu, jedna cewka, zwykła przepustnica.( linka), relatywnie niskie spalanie
Wady: Drogi w gazowaniu ( 5 cylindrów)
  • Silnik: 193 KM
  • Rocznik: 1998
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 11.5 l/100km
Polecam
17.08.2018 Grzegorz
(9.0)
Opinia: Mocny dynamiczny i mało awaryjny silnik,po za normalnymi wymianami zużytych części nic mu nie dolega.Jestem trzecim właścicielem każdy coś tam robiła,osobiście zrobiłem ponad 50 tys i nie maiłem żadnych kłopotów.Spalanie średnio wychodzi w granicach 10 l a na trasie do 8l miasto to różnie potrafi
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: C70 I 2.5 T193KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002 r 320.00
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam