Mitsubishi

Silnik Mitsubishi 1.6 MPI 98KM 4G18

16565
Silnik Mitsubishi 1.6 MPI 98KM 4G18

Silniki Mitsubishi MPI / GDI są stosowane w samochodach marki

  • Mitsubishi
  • Chrysler
  • Hyundai

Silnik Mitsubishi 1.6 16V MPI o mocy 98KM znajdziemy w Mitsubishi Lancer oraz Space Star. Konstrukcja silnika bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu przy regularnym serwisowaniu bez problemu przejedziemy 400 tys/km.Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku którego interwał przypada na 90tys/km .Silnik jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak cewki zapłonowej czy pompy wody.Jednak nie jest to duży problem ponieważ części na rynku są dostępne w przyzwoitych cenach. Atutem jednostki jest bezproblemowa możliwość montażu instalacji LPG – silnik posiada hydrauliczną regulację zaworów !Kierowcy użytkujący auta z tym silnikiem chwalą go za trwałość niską awaryjność oraz przyzwoitą kulturę pracy i dobra dynamikę.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niska awaryjność
  • łatwość montażu LPG

Wady

  • wysoki poziom spalania
  • awarie pompy wody
  • głośna praca przy wyższych obrotach

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

silnik 4G18 – 2004-2008r 98KM hydrauliczna regulacja zaworów

silnik 4G92 – 90KM 103KM 113KM ręczna regulacja zaworów

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (7.6)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 1

Najbardziej awaryjna część

18%
0%
0%
9%
36%
27%
9%
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

07.12.2021 lancer VII
(7.7)
Opinia: Największą wada, spalanie oleju i pojawia się rdza
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Prosta konstrukcja
Wady: Systematyczne spalanie oleju, rdza na nadkolach
  • Silnik: 1,6
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 250000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
02.08.2021 Lancer VII
(6.3)
Opinia: Bardzo wytrzymały i całkowicie bezawaryjny. Przejechałem 200tys. LPG od 83tys. Niedoceniany przez kierowców a przez mechaników podziwiany - ostatni z wielkich.
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Bezawaryjność. Prosty mechanicznie. Luzy niwelowane hydraulicznie.
Wady: Przydałaby się prosta turbina.
  • Silnik: 98
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
19.07.2018 Lucas
(9.0)
Opinia: Porządny silnik godny polecenia. Średnie spalanie w cyklu mieszanym to trochę poniżej 7,5l /100 km aczkolwiek w trasie przy spokojnej jeździe da radę zejść do poniżej 6 a mój rekord to średnio 5,5l na dystansie 1000 km więc nie jest źle. Dynamika taka sobie ale
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Lancer / 98 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004 / 182000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
27.12.2017 T
(7.3)
Opinia: Bardzo trwały i bezproblemowy silnik. Jeżdżę na instalacji LPG 30 tyś km i sprawdza się super. Jedyne uwagi mam do agregatów silnika: Stanął Alternator (alternator + paski około 500 zł) i sprzęgło klimatyzacji (1000 zł total). Ogólnie polecam dla osób, które chcę mieć niezawodny
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Lancer/98
  • Rocznik / Przebieg: 2005
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam