Toyota

Silnik Toyota 1.6 16V Valvematic 132KM 1ZR-FAE

181743
Silnik Toyota 1.6 16V Valvematic 132KM 1ZR-FAE

Silniki Toyota VVT-i / Valvematic są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 1.6 16V Valvematic 132KM 1ZR-FAE przeznaczony do modeli Toyota Auris, Corolla, Avensis czy Verso. Charakteryzuje się dobrą dynamiką, elastycznością i przyzwoitym poziomem spalania. Jednostka o oznaczeniu Valvematic wyposażona w system zmiennych wzniosów zaworów, regulowanych bezstopniowo w zależności od warunków pracy. Silnik ten ma hydrauliczną regulację zaworów, montaż instalacji LPG nie jest problematyczny jak we wcześniejszych jednostkach.


Jednostka ma jedną przypadłość – wycieki z pompy cieczy, użytkownicy regularnie muszą sprawdzać poziom płynu chłodniczego. Skutkiem dużego ubytku może być przegrzanie silnika i awarie uszczelki pod głowicą. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoka kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Największym atutem jednostki jest trwałość oraz bezawaryjność a dodatkowym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awarie pompy wody

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 0W20, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 36) (8.0)
Trwałość 8.5/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 7.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 28 8

Najbardziej awaryjna część

72%
3%
6%
3%
3%
3%
9%
Suma głosów: 382

Opinie użytkowników

20.03.2025 corolla
(9.7)
Opinia: Auto przeznaczone dla spokojnej jazdy. Co do dynamiki spokojne mi wystarcza ( skrzynia w automacie) jeżeli ktoś chce gumy drzeć to niech kupuje auto z turbosprężarką. Jak do chwili obecnej nie sprawia żadnych problemów. Serwisowane jak nakazuje producent ( ceny w serwisie umiarkowane) Przy obecnym
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: dla dwóch czy trzech osób w aucie silnik w miarę dynamiczny
Wady: nie widzę
  • Silnik: 132
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 60000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
13.11.2024 Corolla
(9.7)
Opinia: Silnik totalnie bezawaryjny, zupełnie nic się z nim nie dzieje. Spalanie od 6l na trasie delikatnie do 8l na krótkie odcinki. W mniejszych autach elastyczny z corollą daje rade nawet poruszać się dynamicznie. Jak na słabe wygluszenie Toyoty jest cichy.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Bezawaryjność do tego silnika się nie zagląda.
Wady: Brakuje turbo wtedy silnik idealny.
  • Silnik: 132KM
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 175000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
25.09.2024 corolla XI
(9.3)
Opinia: świetny niezawodny silnik
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: cichy,świetny do zwykłej jazdy
Wady: mało mocy w trasie
  • Silnik: 132
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 113000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
21.09.2024 Auris II FL
(9.3)
Opinia: Nawet oszczędny, dość cichy, bezawaryjny i trwały silnik. Demonem przyspieszenia może nie jest ale jak na wolnossący silnik to jest bardzo elastyczny
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niskie spalanie Bezawaryjność Bezobsługowość (silnik na łańcuchu) Dobra elastyczność
Wady: Brak
  • Silnik: 132KM
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 55000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
07.11.2023 Toyota Corolla E21 2019r
(9.0)
Opinia: Przesiadka z diesla 1.7 100KM i jest lepiej. 132KM w benzynie dają radę, wystarczy kręcić powyżej 4000 i nawet jedzie. Znaczniej ciszej chodzi od klekota. Szybko się nagrzewa , spala umiarkowanie. Żadnych awarii od nowości. Dla spokojnych kierowców jest wystarczający.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Bezawaryjny Tani w utrzymaniu Spalanie umiarkowane Cichy do 3000 obrotów Łańcuch Szybko się nagrzewa
Wady: Głośny powyżej 3000 obrotów Nie jest dynamiczy ,dla spokojnych kierowców
  • Silnik: 132KM/Toyota Corolla
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 70000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię