Silniki Toyota VVT-i / Valvematic są stosowane w samochodach marki
Silnik Toyota 1.6 Dual VVT-i o mocy 124KM miał zastosowanie w modelach Toyota Auris i Corolla E15. Jednostka o oznaczeniu Dual VVT-i wyposażona w system zmiennych faz rozrządu sterujących zarówno pracą zaworów ssących jak i dolotowych. Silnik ten ma hydrauliczną regulację luzów zaworowych, montaż instalacji LPG nie jest tak problematyczny jak we wcześniejszych jednostkach. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoka kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Największym atutem jednostki jest trwałość oraz niska awaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.
Opinia:
Auto z tym silnikiem użytkowałem jedynie przez rok. Przez ten czas nie było z nim absolutnie żadnych problemów. To co mogę o nim powiedzieć to, że 124KM są może i osiągane ale w bardzo wysokim zakresie obrotowym, gdzie mamy już wysokie spalanie, np jazda autostradowa
140km/h to już poziom 10l/100!. Silnik ma zbyt mały moment obrotowy do takiego auta jak właśnie Auris. Ja preferuję jednak żeby silnik dysponował wyższym momentem obrotowym i mocą przy niższych obrotach. Tym niemniej w moim odczuciu silnik pracował bardzo przyjemnie i cicho, to też jest ważne.
10.0/10
6.0/10
4.0/10
Zalety:
Trwałość, kultura pracy, niska głośność
Wady:
Wysokie spalanie, max moc i moment obrotowy osiągane przy bardzo wysokich obrotach.
Silnik:
124KM
Rocznik:
2008
Przebieg:
100000
Spalanie:
8.5 l/100km
Odradzam
29.10.2020Corolla e15 (1.6 L, lpg)
(9.3)
Opinia:
Aktualny przebieg 255 000 km, z czego 110 000 km na lpg. Silnik nigdy się nie zepsuł, wymieniłem jedynie 2 cewki zapłonowe (razem 300,00 zł). Nie widzę spadku mocy pomimo przebiegu. Nie wiem jak stan zaworów, nie ma typowych objawów, zapala, nie kopci,ma moc -
ale coś tam słychać inaczej niż dawniej.
9.0/10
10.0/10
9.0/10
Zalety:
bezawaryjny, wystarczy?
Wady:
trochę jednak żre
Silnik:
124 km
Rocznik:
2007
Przebieg:
255 000
Spalanie:
8.0 l/100km
Polecam
06.07.2018gość
(6.0)
Opinia:
co szklanki maja wspólnego z LPG jeżeli materiał jest kiepski to sie wycierają szybciej ale to nie ma znaczenia benzyna czy LPG
6.0/10
6.0/10
6.0/10
Silnik:
Auris 1,6 124 KM
Rocznik / Przebieg:
2008
Spalanie:
6.0 l/100km
Polecam
15.02.2018Marcin
(8.0)
Opinia:
Silnik bezawaryjny i bezobsługowy. Nie wiem tylko skąd na tej stronie opinia że jest polecany do lpg. Same hydrauliczne popychacze to za malo żeby go uznać za idealny do gazu- ma niestety delikatne szklanki ktore szybko wypalaja sie na lpg. Z drugiej str po co
gazowac auto ktore spala 6.5l- 7l na 100km.
10.0/10
8.0/10
6.0/10
Silnik:
Toyota Corolla e15
Rocznik / Przebieg:
2008
Spalanie:
6.5 l/100km
Polecam
20.09.2017Sławek
(8.7)
Opinia:
Nie można nic złego powiedzieć o tym silniku nie sprawia problemów brak awarii od nowości jest w jednych rękach i nigdy nic się nie zepsuło.Auto sprawuje się dobrze minusem może być jedynie cena serwisu ale to niema nic wspólnego z działaniem silnika i jego podzespołów.Silnik
pracuje ładnie jest cichy zbiera się dobrze można powiedzieć że dynamiczny,spalanie jakie zanotowałem średnio to w granicach 8L czasami mniej,trasa średnio 6L.Jestem zadowolony i mogę śmiało polecić każdemu,awaryjność zerowa koszty można zmniejszyć i nie jeździć do ASO.Polecam