Silnik Toyota 1.3 16V DOHC 4E-FE o mocach 75, 86 lub 88KM spotykany w samochodach Toyota Corolla E10, E11 oraz Starlet P9. Konstrukcja 16-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem oraz trójdrożnym katalizatorem. Na tamte czasy była to konstrukcja bardzo zaawansowana technologicznie. Na początku silnik miał moc 88KM, ze względu na konieczność spełnienia norm spalin zmieniono ją na 75KM, aby ostatecznie po zmianach w ECU osiągnąć 86KM.
Zmieniał się również maksymalny moment obrotowy przez co silnik stawał się bardziej elastyczny i spadek mocy nie był praktycznie odczuwalny. Jednostka bardzo udana pod względem trwałości oraz osiągów, dużym jej atutem jest przyzwoity poziom spalania oraz dobra kultura pracy. Serwis nie należy do skomplikowanych a części na rynku jest pod dostatkiem w przyzwoitych cenach.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Silnik jest bezkolizyjny – po zerwaniu paska rozrządu nie spowoduje jego uszkodzenia !!!
Średnia (głosów: 8) | (8.5) |
Trwałość | 9.4/10 |
Utrzymanie | 9.4/10 |
Dynamika | 6.9/10 |