Silnik Toyota 2.2 16V DOHC o mocy 131 lub 136KM występował w samochodach Toyota Camry w latach 90-tych. Konstrukcja z dwoma walkami rozrządu oraz czterema zaworami na cylinder z wielopunktowym wtryskiem. Jednostka z rozrządem opartym na pasku, którego wymiana przypada co 150.000/km -rozrząd bezkolizyjny.
Silnik praktycznie bezawaryjny, jednym mankamentem może być słabszy układ chłodniczy, zwłaszcza pompa wody. Do minusów trzeba zaliczyć wysokie spalanie ponad 10L na /100kma w mieście dochodzące do 15l. Rozwiązaniem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG, trzeba pamiętać, aby nie zakładać prostych instalacji tylko sekwencyjne. Silnik jest chwalony za dobrą dynamikę, niezłą elastyczność oraz niską awaryjność.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Rozrząd -silnik jest bezkolizyjny w razie zerwania paska nie uszkodzimy silnika
Średnia (głosów: 3) | (8.0) |
Trwałość | 8.3/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 7.7/10 |