Toyota

Silnik Toyota 1.8 16V DOHC 107KM-116KM 7A-FE

16184
Silnik Toyota 1.8 16V DOHC 107KM-116KM 7A-FE

Silniki Toyota SOHC / DOHC / EFI są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik Toyota 1.8 16V DOHC 7A-FE o mocy 107, 110 lub 116KM miał zastosowanie w samochodach Toyota Corolla E11, Carina E, Avensis T22 oraz Celica T20. Konstrukcja 16-zaworowa z wtryskiem wielopunktowym i rozrządem na pasku, którego interwał przypada na przebieg 150.000km – silnik bezkolizyjny. Jednostka bardzo trwała i nieprzysparzająca użytkownikom większych problemów. Atutem jednostki jest dobry dostęp do części oraz prosty serwis.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika

Wady

  • drobne awarie elektryki
  • awarie przepustnicy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

57%
7%
0%
14%
7%
0%
14%
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

07.03.2018 Sławek
(8.3)
Opinia: Miałem ten silniczek w Avensisie i powiem tak po za drobnymi usterkami nic się z nim nie działo.Zrobiłem jakieś 80tys i sprzedałem z przebiegiem 310 tys podejrzewam że do dziś jeździ.Silnik bardzo trwały moc na średnim poziomie ale bez przesady dawał radę,spalanie w granicach 8-9
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Avensis 1.8 16V 110KM
  • Rocznik / Przebieg: 2000 r 310.tys
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam