Silnik Toyota 1.6 16V MPFI o mocy 99, 101, 110 lub 114KM to druga generacja silników 4A-FE, która miała zastosowanie od 1992 roku w samochodach Toyota Corolla E10, Corolla E11, Carina E oraz Avensis T22. Konstrukcja 16-zaworowa z wtryskiem wielopunktowym z rozrządem na pasku, którego interwał przypada na przebieg 150.000km. Mechanicy zalecają jego wymianę przy 100 tys/km.
Jednostka bardzo trwała i nie przysparzająca użytkownikom większych problemów. W drugiej generacji silnik ten otrzymał przeprojektowane tłoki, otwory dolotowe i kolektor dolotowy a także czujniki obciążenia MAP. Dynamika silnika na dobrym poziomie, kierowcy nie narzekają na brak mocy a przy tym spalanie jest na poziomie 7-8l/100km a to bardzo dobry wynik. Atutem jednostki jest dobry dostęp do części oraz prosty serwis.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 6) | (8.3) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 8.3/10 |
Dynamika | 7.5/10 |