Silnik Honda 2.0 i-VTEC o mocy 150-156KM miał zastosowanie samochodach firmy HONDA Accord oraz CR-V. Konstrukcja silnika oparta na poprzedniku K20- a obecna odmiana R20 pojawiła się w Hondzie Accord VIII i posiada jeden wałek rozrządu.
Jednostka z wielopunktowym wtryskiem paliwa z rozrządem opartym na łańcuchu i systemem zmiennych faz rozrządu. Jest to bardzo dobra sprawdzona jednostka, praktycznie bezawaryjna, największym mankamentem jest mechaniczna regulacja luzów zaworowych po 60tys/km. Silnik w porównaniu do poprzednika nie jest tak dynamiczny ale za to oszczędny, średnio spala 8.5L/100KM.
Jeżeli pokusimy się na montaż instalacji LPG musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych maksymalnie co 20 tys/km!!! Jeżeli ktoś szuka jednostki o dobrych parametrach, wysokiej kulturze pracy to silnik 2.0 i-VTEC jest idealna propozycją.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
LPG -zalecano montaż instalacji z dodatkowym układem lubryfikacji gniazd zaworowych
Średnia (głosów: 5) | (8.7) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 8.2/10 |
Dynamika | 7.8/10 |