Silniki Honda i-DSI / i-VTEC są stosowane w samochodach marki
Silnik Honda 1.4 i-DSI L13 o mocy 83-86KM ma zastosowanie w modelach Honda Civic VIII, City oraz Jazz. Konstrukcja nieskomplikowana, 8-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik jak na swoją pojemność oraz moc dosyć dynamiczny, dobrze się zbiera i jest elastyczny.
W porównaniu do jego mniejszej odmiany 1.2 V8 jest zdecydowanie bardziej dynamiczny, przy niewiele większym poziomie spalania. Do największych jego atutów można zaliczyć znikomą awaryjność oraz niski poziom spalania – średnio 6-7l/100km. Minusem może być uciążliwy hałas przy wyższych prędkościach na autostradzie.
Opinia:
Silnik jest 8 zaworowy, 4 cylindrowy, 2 świece na cylinder, jest na wtrysku pośrednim na LPG będzie latał,
Rozrząd na łańcuchu, tylko olej wymieniać i jeździć (10W30, 5W20, 5W30), niestety do Civic'a ten silnik jest za słaby, nadaje się świetnie na miasto czy jakieś
dojazdy do pracy, ale wyprzedzanie bardzo utrudnione, ten silnik będzie świetny w mniejszych hondach typu Jazz ale w civic jest za słaby, czego efektem jest wyższe spalanie średnio 7-8,5 l. Niemniej jednak jest to pozycja warta uwagi ze względu na trwałość i bezawaryjność.
10.0/10
10.0/10
4.0/10
Zalety:
bezawaryjny, trwały, toporny i niewymagający, taczki
Wady:
zbyt niska moc i moment obrotowy, relatywnie wysokie spalanie,
Silnik:
1,4 iDSI 83 HP
Rocznik:
2007
Przebieg:
210556
Spalanie:
8.4 l/100km
Polecam
09.11.2022Honda city
(10.0)
Opinia:
Usterki układu zaplonowego, i egr. Trzeba uważać na współpracująca z silniki skrzynie biegów. Nawet przy niskich przebiegach zachodzi konieczność jej remonty
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
Spalanie, lancuch rozrzadu
Wady:
Skrzynia biegow
Silnik:
83/honda city l13
Rocznik:
2006
Przebieg:
175000
Spalanie:
6.4 l/100km
Odradzam
28.01.2020Jazz II 1,4 IDSI
(8.7)
Opinia:
Przejechane 345 tyś km z czego na gazie 265 tyś poza wymiana świec oleju filtra i regulacja zaworów nic ale to nic nie robione. Po takim przebiegu nie pobiera oleju Jezdze raczej spokojnie na autostradzie przy 140 km zauważyłem nieznaczny pobór oleju
po przejechaniu 2200 km dolałem 200gr. Normalnie od wymiany do wymiany nie dolewam nic. Jezdze na Schelu 5w40 wymieniam co 10-12 tyś km Dynamika silnika nie specjalna no i głośny dość ale mnie to nie przeszkadza bo liczy sie dla mnie ekonomia zuzycie gazu to w lecie 6,5-7 L zima do 8L Benzyny nie wiem bo nie jezdze na beznynie . Kupuje co 2 mies za 50zł
10.0/10
10.0/10
6.0/10
Wady:
Zbyt głośny
Silnik:
L13A1
Rocznik:
2008
Przebieg:
345 000
Spalanie:
7.0 l/100km
Polecam
16.09.2018Apache
(9.0)
Opinia:
bez problemu
9.0/10
10.0/10
8.0/10
Silnik:
Honda Civic 1.4 83 km
Rocznik / Przebieg:
78K
Spalanie:
8.0 l/100km
Polecam
12.03.2017Piotrek
(9.7)
Opinia:
Super silnik jego największym atutem jest spalanie bardzo niskie na poziomie 6L a dodam ze silnik jest bardzo dynamiczny fajnie wkręca się na obroty.Awaryjność zerowa dodatkowo rozrząd na łańcuchu.Idealny do miasta i na niedalekie wypady po za miastem.Godny polecenia