Silnik Honda 1.4 8V i-DSI 83KM-88KM L13A

49062
Kategoria: Silniki Honda i-DSI
Silnik Honda 1.4 8V i-DSI 83KM-88KM L13A

Silniki Honda i-DSI są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 1.4 i-DSI L13 o mocy 83-86KM ma zastosowanie w modelach Honda Civic VIII, City oraz Jazz. Konstrukcja nieskomplikowana, 8-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik jak na swoją pojemność oraz moc dosyć dynamiczny, dobrze się zbiera i jest elastyczny.


W porównaniu do jego mniejszej odmiany 1.2 V8 jest zdecydowanie bardziej dynamiczny, przy niewiele większym poziomie spalania. Do największych jego atutów można zaliczyć znikomą awaryjność oraz niski poziom spalania – średnio 6-7l/100km. Minusem może być uciążliwy hałas przy wyższych prędkościach na autostradzie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • łańcuch rozrządu
  • niski poziom spalania

Wady

  • głośna praca silnika przy wyższych prędkościach

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (9.1)
Trwałość 9.7/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 7.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 1

Najbardziej awaryjna część

13%
5%
56%
4%
4%
13%
4%
Suma głosów: 94

Opinie użytkowników

03.09.2024 Civic VIII UFO
(9.0)
Opinia: Na tą chwilę 290 tyś. z tego 240 na LPG. Bezawaryjny, idealny na miasto i okolice.
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Spalanie. Rozrząd. Praca na LPG.
Wady: Wymieniłem szczotki w alternatorze i wysprzęglik, chyba przy takim przebiegu to norma i raczej nie wada.
  • Silnik: 83KM
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 290000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
15.07.2024 Honda City
(9.0)
Opinia: Silnik starej wytrzymałej konstrukcji, jeżdże z LPG, na gazie przejechane 130k km. Zaczęły się problemy z szarpaniem oraz gaśnięciem na zimnym silniku przy niskich obrotach, wcześniej bezawaryjnie. Do miasta bardzo dobry w zupełności wystarczający, w trasie niestety gorzej, trudno się wyprzedza. Pochwała za niskie spalanie,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: mało awaryjny, niskie spalanie
Wady: trudno się "zbiera" za mało dynamiczny
  • Silnik: 84 km
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 215000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
14.08.2023 Honda Civic VIII UFO
(8.0)
Opinia: Silnik jest 8 zaworowy, 4 cylindrowy, 2 świece na cylinder, jest na wtrysku pośrednim na LPG będzie latał, Rozrząd na łańcuchu, tylko olej wymieniać i jeździć (10W30, 5W20, 5W30), niestety do Civic'a ten silnik jest za słaby, nadaje się świetnie na miasto czy jakieś
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
Zalety: bezawaryjny, trwały, toporny i niewymagający, taczki
Wady: zbyt niska moc i moment obrotowy, relatywnie wysokie spalanie,
  • Silnik: 1,4 iDSI 83 HP
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 210556
  • Spalanie: 8.4 l/100km
Polecam
09.11.2022 Honda city
(10.0)
Opinia: Usterki układu zaplonowego, i egr. Trzeba uważać na współpracująca z silniki skrzynie biegów. Nawet przy niskich przebiegach zachodzi konieczność jej remonty
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Spalanie, lancuch rozrzadu
Wady: Skrzynia biegow
  • Silnik: 83/honda city l13
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 175000
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Odradzam
28.01.2020 Jazz II 1,4 IDSI
(8.7)
Opinia: Przejechane 345 tyś km z czego na gazie 265 tyś poza wymiana świec oleju filtra i regulacja zaworów nic ale to nic nie robione. Po takim przebiegu nie pobiera oleju Jezdze raczej spokojnie na autostradzie przy 140 km zauważyłem nieznaczny pobór oleju
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Wady: Zbyt głośny
  • Silnik: L13A1
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 345 000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam