Silniki Honda i-DSI / i-VTEC są stosowane w samochodach marki
Silnik Honda 1.2 i-DSI L12 o mocy 78KM miał zastosowanie od 2002 roku w modelu Honda Jazz. Konstrukcja nieskomplikowana 8-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem z rozrządem opartym na łańcuchu.Silnik jak na swoją pojemność oraz moc dosyć dynamiczny dobrze się zbiera i jest elastyczny.Do największych jego atutów można zaliczyć znikomą awaryjność oraz niski poziom spalania średnio 6l/100km,minusem może być uciążliwy hałas przy wyższych prędkościach na autostradzie.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
8
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
trwała konstrukcja
niska awaryjność
niski poziom spalania
Wady
głośna praca silnika przy wyższych prędkościach
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Łańcuch
Ilość oleju silnikowego:
3.6 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną