Silniki Honda serii H są stosowane w samochodach marki
Silnik Honda 2.3i 16V H23 o mocy 158-160KM miał zastosowanie w Hondzie Accord V oraz modelu Prelude IV generacji. Konstrukcja silnika nieskomplikowana co przekłada się na bezproblemowy serwis oraz dostępność części. Przy odpowiednim użytkowaniu oraz przestrzeganiu terminów wymiany płynów i części, silnik praktycznie bezawaryjny. Dynamika na dobrym poziomie, minusem jest spalanie zwłaszcza miejskie w granicach 13L. Plusem jest możliwość montażu instalacji LPG.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
16
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
trwała jednostka
dobra dynamika
dostępność części
Wady
wysoki poziom spalania
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek
Ilość oleju silnikowego:
4.3 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 10.000 km lub 6 miesięcy
Przegląd serwisowy co 6 miesięcy
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
Witam, o co się przyczepie o błedy w opisie, producent jasno pisze w manualu że do silnika należy zalać 10W40 kurna. Ale wracając do tematu . Mam H23A2 w prelude 4 generacji , silnik to prawdziwe bydle , poprostu wielki i mocny
i trwały, samochód ma 300 000 km , do tego tuningowany w niemczech, wgrana inna mapa ECU , moc potwierdzałem na hamowni , wypluło 190 KM po modyfilacjach z 160 ktore fabrycznie jest zakodowane. Pilnujesz mu plynów i temperatury i silnik nie do zajechania. Niektórzy twierdzą że te wersje mają fabrycznie spieprzony wał korbowy a mianowicie źle wyważony co skutkuje masakrą panewek po jakimś czasie. Nie wierzcie to bzdura!. Nie słuchajcie pseudo expertow.
10.0/10
8.0/10
9.0/10
Zalety:
Moc, trwałość, dobra dynamika , spalanie może i duże ale to w końcu silnik wysokoobrotowy a one mają apetyt na paliwo. Pobór oleju na 1000km też na poziomie
Silnik:
H23A2
Rocznik:
92
Przebieg:
280 tys
Spalanie:
11.0 l/100km
Polecam
27.04.2018Galon
(9.3)
Opinia:
Pancerny silnik niezniszczalny i odporny na wszystko,jedynie spalanie było duże i na tamte czasy kosztowny serwis.Pamiętam że moc dynamika i prac była na najwyższym poziomie .Stary ale jary !