Silniki Honda VTEC-E serii D są stosowane w samochodach marki
Silnik Honda 1.7 VTEC-E D17 o mocy 125KM znany z Hondy Civic oraz FR-V. Konstrukcja zaawansowana technologicznie o niskiej awaryjności ze zmiennymi fazami rozrządu. System V-TEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) czyli elektronicznie sterowanie zmiennych faz rozrządu, którego zadaniem jest podwyższenie mocy, poprawienie elastyczności przy niskim poziomie spalania.
Silnik sprawująca się idealnie w mieście jak również na trasie a jego przyspieszenie i praca silnika jest na dobrym poziomie. Musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych co 40tys/km a w przypadku montażu instalacji LPG trzeba zmniejszyć ten okres do 20 tys/km co pozwoli uniknąć problemów z wypaleniem gniazd zaworowych. Poza tym jednostka trwała, praktycznie bezawaryjna a spalanie jest na niskim poziomie średnio 7L.
Opinia:
Rewelacyjny silniczek chodzi jak szwajcarski zegarek,zmienne fazy rozrządu wysoka kultura pracy dobra dynamika i świetna elastyczność.Japońcy wiedzą jak zrobić silnik benzynowy,i przy tym spalanie na przyzwoitym poziomie 7-8 l.Przebieg 217tys zero problemów to o czymś świadczy.Pozdrawiam i polecam