Silnik Nissan 1.6 16V o mocach 94KM, 110KM, 114KM lub 117KM wszedł do produkcji w roku 2005 miał zastosowanie w szeregu modeli Nissana,segmentu B,C oraz Crossover.Silnik jest rozwinięciem znanej jednostki Renault K4M w której wprowadzono szereg modyfikacji.Silnik wykonany z aluminium wyposażony we wtryskiem wielopunktowym sterowany elektronicznie.W odróżnieniu od wersji K4M wtrysk paliwa odbywa się za pomocą dwóch dysz na jedne cylinder.Ponadto jednostka został wyposażony w łańcuch rozrządu oraz układ zmiennych faz rozrządu VVT.
W silniku usunięto hydrauliczną regulację zaworów zastępując ją popychaczami,regulacja odbywa się co 100 tys/km.Silnik występuję z dwoma normami spalin Euro 4 oraz Euro 5,ta druga norma mogła zostać spełniona przez zastosowanie elektronicznej przepustnicy.W opinii użytkowników silnik uchodzi za bardzo trwały i mało awaryjny,jednak nie uniknął drobnych przypadłości.Do najczęstszych trzeba zaliczyć zużycie oleju,tyczy się to większych przebiegów.Ten problem można zniwelować zmianą lepkości oleju na wyższy (5w30 na 5W40).
Zdarzają się również problemy z rozciągającym się łańcucha rozrządu,nie jest to częste ale warto sprawdzić jego stan przy przebiegu 200 tys/km.W przypadku wymiany łańcucha trzeba zwrócić uwagę w jakim stanie jest regulator zmiennych faz rozrządu,niestety nie należy do tanich !Po za tymi mankamentami konstrukcja bardzo udana, mało awaryjna o dobrych osiągach,wysokiej kulturze pracy i przyzwoitym spalaniu. Gdy zdecydujemy się na montaż instalacji LPG musimy pamiętać o zastosowaniu lubryfikacji ponieważ silnik nie posiada hydraulicznej regulacji zaworów.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 15) | (8.7) |
Trwałość | 8.7/10 |
Utrzymanie | 8.7/10 |
Dynamika | 8.5/10 |